O pretposlednjoj večeri Infanta, pozorišnici i ljubitelji novih tendenci i pozorišnog izraza bili su u prilici da prisustvuju novim iščitavanjima i promišljanjima na temu tzv. literarnih klasika. Naime, predstava Prešernovog gledališča iz Kranja „Mrtvac dolazi po dragu“, svoj osnov našla je u istoimenoj slovenačkoj narodnoj pesmi, te Prešernovoj adaptaciji Birgerove „Leonore“. Druga selekciona predstava, zapravo istraživanje „Nije to crvena, to je krv“, neakademske platforme Teorija koja hoda (TkH) iz Beograda jest pokušaj iščitavanja jugoslovenske, komunističke, revolucionarne i partizanske poezije u izvođačku formu.
Obe predstave pokušavaju da rekontekstualiziju deo tradicijskog koda iz književnosti eksjugoslovenskog prostora pri čemu se reditelj Jernej Lorenci i autorka Svetlana Makarovič, behu provokativno poigrali sa slovenačkim klasikom, dočim su Bojan Đorđev i Stipe Kostanić, uz Anu Mandić svojevrsnim performansom, koji se ogledao u vidu izgovaranja poezije Otona Župančiča, Vaska Pope, Karela Destovnika Kajuha i drugi autora iz korpusa tzv. socijalne i rodoljubive poezije, pokušali prisutnima da dočaraju strahote borbe, požrtvovanost i hrabrost, te revolucionarni zanos po osvajanju slobode i veru u kreiranje boljeg sveta.
Pred publikom Infanta, večeras će se naći „Kratka priča o Antihristu“, Andraša Urbana u produkciji Bitef teatra i „Manipulacije“, internacionalne platforme/Slovenija, Mađarska, Srbija, Slovenija/ Via negativa čime će ujedno biti i zatvoren festival, uz proglašenje pobednika.
Autor: Teodora Ž.Janković
Foto: B.Lučić