Da je ulica, koja ime nosi po jednom od najpoznatijih naučnika Nikoli Tesli, zrela za rekonstrukciju najbolje znaju stanari tog kvarta.
Našoj redakciji nekoliko puta su se obraćali sugrađani iz te, ali i iz Ulice Uroša Predića, ukazujući da nakon asfaltiranja pre 60 godina, osim povremenog “krpljenja”, značajnijih popravki nije bilo. Raspored rupa i ulegnuća na putu vozači su već dobro izučili, a pri pogledu na ulicu loše stanje kolovoza i pešačkih staza dodatno dolazi do izražaja, jer je u kontrastu s izgledom kuća u tom, po nekima, elitnom kraju.
Stanari ističu da bi ulice koje nose imena poznatog slikara Uroša Predića i naučnika, čiji su izumi promenili svet, Nikole Tesle, morale da izgledaju znatno bolje, i napominju da znamenite ličnosti to ne zaslužuju. Svesni su da je mnogo novca uloženo u popravku ulica, trotoara i biciklističkih staza, pogotovo u prigradskim naseljima, ali, kažu, da ne bi trebalo zaboraviti ni male ulice u centru grada, koje su značajne, jer predstavljaju prečice do velikih saobraćajnica.
Budući da je Gradska uprava za građevinsko zemljište nedavno odabrala projektanta za saobraćajne površine s pratećom infrastrukturom, učinjen je prvi korak za rešavanje problema u Ulici Nikole Tesle. Pribavljanje tehničke dokumentacije koštaće oko 1,7 miliona dinara bez PDV-a, odnosno gotovo dva miliona s tim porezom, a ugovor je zaključen s grupom ponuđača, firmama AD “Vojvodinaprojekt”, “Centralna putna laboratorija”, GMP “Gramont-NS” i “KLM inženjering TM”. Sve predviđene projekte i nacrte, kao i procenu troškova, odabrana preduzeća će morati da isporuče u roku od četiri meseca, odnosno 120 dana.
Ulica Nikole Tesle pripada Mesnoj zajednici “Narodni heroji” i, kako je u tenderskoj dokumentaciji objašnjeno, po rangu je sabirna saobraćajnica, u zoni novog gradskog centra, unutar ambijentalne celine sa nasleđenim karakteristikama prostora. Pored porodičnih kuća, tu se nalazi kompleks Jodne banje, kao i Futoški park i Hotel “Park”. Širina regulacije ulice je 12 metara, a dužina 429 metara, od Nenada Mitrova do Futoške ulice.
Planirana je rekonstrukcija kolovoza i pešačkih staza, kao i vodovoda i kanalizacije, ali i javne rasvete.
Kako je navedeno, pešačke staze, na početku deonice od Futoškog puta, zauzimaju podužni parkinzi i neodržavane žardinjere, a predviđeno je proširenje trotoara s obe strane ulice, s tim da se od odgovornog projektanta očekuje da oko visokog zalenila isplanira odgovarajuće otvore. Osim toga, trebalo bi srediti i kolske prilaze posedima, ali i obeležiti podužne parkinge na pešačkim stazama, na mestima gde prostorne mogućnosti to dozvoljavaju. Planirana je obnova linijskog zelenila na strani ulice gde su porodične kuće, kao i uređivanje parkinga za bicikle na ulazu u park.
Projektnim zadatkom je predviđena i rekonstrukcija azbestno-cementnog vodovoda i kanalizacije, dužine 450 metara, a od projektanta se očekuje da uradi i nacrte nove crpne stanice u Ulici Nikole Tesle.
Tehničkom dokumantacijom obuhvaćen je i projekat javne rasvete, koja je, kako je konstatovano,tehnološki zastarela, kada je reč izvoru svetla.
Futoška ulica predstavlja jednu od najprometnijih gradskih saobraćajnica, koja povezuje Novi Sad s prigradskim naseljima, pa su zbog velike gustine saobraćaja, kao i bezbednosti pešaka i biciklista, letos na raskrsnici te i Ulice Nikole Tesle postavljeni novi semafori.
Na tom mestu prethodnih godina zabeležen je veći broj saobraćajnih nezgoda. Imajući u vidu blizinu Jodne banje, u koju sugrađani, pogotovo stariji, odlaze na rehabilitaciju, radi lakšeg kretanja pešaka u toj zoni su upušteni ivičnjaci na pešačkim prelazima, odnosno uklonjeni na biciklističkim stazama.
Izvor: dnevnik.rs
Foto: Pixabay