U organizaciji Muzičke omladine Novog Sada, uz podršku Gete instituta u Beogradu, Novosađani su sinoć u Sinagogi bili u prilici da uživaju u svojevrsnom kamernom performansu ansambla „Quattro per due“ koji su pred ljubitelje klasičnog muzičkog žanra izneli nekolika dela savremenih kompozitora.
Poreklom iz četiri različite zemlje: Nemačke, Turske, Španije i Srbije, četvorka u sastavu pijanistkinja Judum Četinem i Jelena Stojković, te perkusionisti Jirgen Špička i Manuel Perez Delgado pokušali su da predstave jedan novi multikulturalni koncept koji podvode pod kredo-„svako od nas ima različito poreklo, ali svi imamo istu otadžbinu-muziku“, jer kad su dvoje za četvoro, odnosno četvoro za dvoje oni su zapravo jedno, a to jedno što je integrativni faktor je muzika sa svojim svojstvom univerzalnosti.
Prezentujući višeslojne aspekte različitih muzičkih tradicija ovaj kvartet nam je predstavio dela koja u sebi sadrže folklorne korene poput „Španske rapsodije“ Morisa Ravela ili pak „Varijacije za dva klavira i perkusije“, savremenog turskog kompozitora, Fazlija Saja. Univerzalno prihvatanje muzike u kojoj se dovodi u vezu fizička teorija „prostor-vreme“ sa muzičkom formom, Quattrovci su predstavili delima „Chorochronos“, grčkog kompozitora Minasa Borbudakisa,te sonatom „Sternzeit“ ( „Zvezdano nebo“) autorke Doroteje Hofman, koja je uz grupu nemačkih umetnika, takođe prisustvovala koncertu i bila oduševljena tradicionalnom srpskom srdačnošću i gostoprimstvom.
Svojevrsnu sklonost ka konceptu i nadrealnom estetičkom iskazivanju, četvorka je pokazala izvodeći delo Klausa Sebastjana Drehera „Moj sto nije sto“, inspirisan delom švajcarskog pisca Biksela, kao i minimalistički komad Stiva Rajha „ Marimba Phase“, na taj način se usuđujući da kroče na nepoznat muzički teren, postavljajući muziku iznad svih granica. Izmeđ ostalog, verovatno se upravo i zbog ovog postulata „Quattro per due“ ansambla njihov koncert zove „Bezgraničnost“.
Međ sladokuscima i ljubiteljima savremenih tokova u klasičnoj muzici u publici prepoznali smo i : kritičarku Mariju Adamov, generalnog sekretara Muzičke omladine Novog Sada, Milana Radulovića; arhitekte-bračni par Jovanović i Vladu Rakića; privrednika Slavka Lukovića, umetnika Zorana Joku Pantelića iz asocijacije „Apsolutno“ i brojne druge….
Autor: Teodora Ž. Janković
Foto: Srđan Doroški