Skupština grada Novog Sada usvojila je urbanistički plan novog mosta, koji bi trebalo da se gradi u nastavku Bulevara Evrope. Protiv ovog predloga niko nije glasao protiv. Iako su odbornici DSS i SRS tokom zasedanja ponavljali primedbe građana i stručnjaka, kada je došlo do glasanja SRS je glasao za, a DSS je bio uzdržan.
Zamenik gradonačelnika Novog Sada Milan Đurić rekao je da je to projekat koji ima nacionalni značaj. Prema njegovim rečima, položaj mosta je u skladu sa važećim Prostornim planom Grada Novog Sada, kao i sa svih sedam prethodno usvojenih generalnih planova Grada Novog Sada, a ideja o tom mostu i trasi saobraćajnog pravca koji sada nazivamo Bulevar Evrope datira još iz 1951. godine.
– Opravdanost njegove izgradnje najbolje pokazuju statistički podaci od prošle godine koji govore o tome da naš grad raste, ima preko 400.000 stanovnika i oko 120.000 registrovanih vozila i ovakav rast zahteva i četvrti most koji će omogućiti rasterećenje najopterećenijeg putnog pravca u gradu, od Mosta slobode do Železničke stanice, duž Bulevara oslobođenja. Sve raskrsnice na tom potezu su pod velikim saobraćajnim pritiskom. Takođe, most će povezati državne puteve, Srem, Mačvu, Posavinu i Semberiju sa Bačkom i olakšati stanovnicima ovih regija pristup Novom Sadu i povezaće se sa Fruškogorskim koridorom – kazao je Đurić.
Most će se graditi u produžetku Bulevara Evrope, ići će preko Šodroša i Ribarskog ostrva, do obilaznice u Sremskoj Kamenici. Povezaće uličnu mrežu Novog Sada sa sremskom stranom, kao i međunarodni put E-75 sa budućim Fruškogorskim koridorom. Ukupna dužina mosta sa navoznim rampama iznosi 2,4 km a poprečni profil mosta čine dva kolovoza sa po dve saobraćajne trake i obostrane pešačke i biciklističke staze i ovo će biti prvi most koji će imati izvanrednu biciklističku infrastrukturu, kaže Đurić.
Ispred zgrade Skupštine AP Vojvodine, gde se održavaju sednice gradske skupštine, održan je protest nekolicine građana. Oni su razvili transparent ispred ulaza u Skupštinu, na kojem je pisalo „Priroda građanima/ Stop investitori, stop uzurpatori“. Odbornicima nisu smetali građani u nameri da jednoglasno usvoje plan o gradnji mosta.
Masovnost protesta je izostala jer su sinoć organizatori otkazali protest. Prvo je neformalna inicijativa „Dunavac Šodroš“ protest otkazala zbog uplitanja političkih stranaka u ceo posao, a nakon njih je i inicijativa „Vidi, gari, ne može“ otkazao protest.
Izvor: novisad.com
Foto: pixabay