U prodavnicama lancamarketa DIS, S.M. je kupio 1.200 gr smrznute ribe, a kada je došao kući utvrdio je da je zapravo platio 500 grama čistog leda i 700 grama ribe.
Riba, tačnije fileti soma, bili su uredno zapakovani u originalno pakovanje, već izmereni i spremni za prodaju, zajedno sa ostalim paketima ribe, tako da kupac samo treba da izabere svoje pakovanje.
Međutim, u ovom pomenutom slučaju došlo je do jasne zloupotrebe i prevare kupaca, smatra Mario Spasić, sekretar Saveta za monitoring, ljudska prava i borbu protiv korupcije Transparentnost.
“Članom 18. Zakona o zaštiti potrošača definisan je pojam nepoštene poslovne prakse kojom trgovac bitno narušava ekonomsko ponašanje potrošača ako svojom poslovnom praksom umanjuje mogućnost potrošača da ostvari potreban nivo obaveštenosti za odlučivanje, usled čega potrošač donosi ekonomsku odluku koju inače ne bi doneo, što u konkretnom slučaju znači da potrošač zasigurno ne bi kupio skoro pola kilograma leda“, rekao je Spasić za 021.
Zbog ove situacije Savet hitno zahteva od Sektora tržišne inspekcije da sprovede kontrolu i pokrene prekršajne postupke pred nadležnim sudom gde je zaprećena kazna do 2 miliona dinara za nesavesnog trgovca.
Kako 021 saznaje, na građanima je odgovornost da budu informisani na koje načine mogu da zaštite svoja potrošačka prava, dok je na prodajnim lancima odgovornost da Zakon o zaštiti potrošača poštuju.
Međutim, kako se često dešava da građani budu prevareni prilikom kupovine, stručnjaci savetuju da se pažljivo obezbede svi mogući dokazni materijali i fotografije sporne situacije i da se zatim kontaktira Udruženje za zaštitu potrošača, koje, ukoliko samo ne može da pomogne, upućuje građane na pravu adresu.
Autor: 021.rs