Investitor Ilija Dević saopštio je da novim GUP-om novosadska vlast planira veliku investiciju u proširenje stare autobuske stanice, dok već izgrađenom objektu ATP “Vojvodina” ne dozvoljava rad.
Kako se navodi u saopštenju, novi Generalni urbanistički plan predviđa da se, između ostalog, postojeća autobuska stanica proširi kako bi mogla da primi narastajući autobuski prevoz, piše 021.rs.
− Nije precizirano koliko će to doprineti zagađenju i saobraćajnoj gužvi, iako je na to još 2006. godine upozoravala studija Saobraćajnog fakulteta u Beogradu i novosadskog ‘Urbanizma’, koja je ukazivala da se izmeštanje stanice na novu lokaciju 3.000 vozila izmešta iz centra grada − navodi se u saopštenju.
To je bio i razlog da se tadašnjim GUP-om stanica izmesti na plac ATP “Vojvodina”, tvrdi Ilija Dević. Tu je i sagrađena, ali nikad nije proradila, po rečima investitora, jer Novi Sad nije ispunio svoju obavezu iz GUP-a, te saobraćaj nije premešten na tu lokaciju.
− Predlogom GUP-a jedna od najsavremenijih autobuskih stanica sa kompletnom infrastrukturom predviđena je za parkiranje autobusa. To znači da Grad nije priznao građevinske i upotrebne dozvole koje je izdao, jer se odnose na autobusku stanicu, a ne na parking mesta. Novi planski dokument ne daje odgovor na pitanje zašto Grad namerava da ulazi u veliku investiciju proširenja staničnog kompleksa, kada na samo 700 metara od centra postoji već izgrađena stanica kojoj nije potrebno nikakvo proširenje − pita se Dević.
Dević navodi i da hronologija uništavanja “jedne od najperspektivnijih novosadskih investicija” ukazuje na to da je njegov biznis želeo da preuzme neko preko državnih i gradskim institucija.
− Klasična konfiskacija se sada nastavlja rasprodajom imovine u postupcima punim nezakonitosti, koji uz predlog GUP-a ovakav kakav je dat na javni uvid, ni novom vlasniku (ukoliko on to ostane) ne garantuje da će moći da radi ono što je namerio – plac za izlaganje poljoprivrednih mašina. Očigledno da se i kroz ovaj planski dokumenta nastavlja proces otimanja moje imovine i biznis plana i da je verovatno već određeno ko bi od ljudi bliskih sadašnjoj vlasti mogao tim poslom da se bavi − zaključuje u saopštenju Dević.
ATP Vojvodina privatizovana je 2004. godine, a potom je novi vlasnik Ilija Dević sagradio međumesnu stanicu u Novom Sadu, sa pratećim servisom. Zamisao Devića nakon dogovora sa tadašnjom vlašću u gradu, na čijem je čelu bila Srpska radikalna stranka, bila je da tu bude nova autobuska stanica. Na kraju se to nije ostvarilo.
Dević od tada poručuje da preduzeće nije otišlo u stečaj zbog rukovođenja firmom, već zato što Grad Novi Sad nije ispunio svoju ugovornu obavezu koju je primio na sebe, a ne zbog lošeg poslovanja i pokrenuo je niz tužbi. Vrednost ovih sporova, gde je negde tužilac samo Dević, a negde samo ATP, ide do više od 26,7 milijardi dinara, što je otprilike jednogodišnji gradski budžet, piše 021.rs.
U pitanju su tužbe za nadoknadu štete, koje je do sada sud odbacio, ali je u jednom slučaju, od pre gotovo deset godina, Novom Sadu naloženo da plati više od 300 miliona dinara, što je tada i urađeno.
Vrhovni kasacioni sud je naveo da su u ovom propalom slučaju krivi i investitor i Grad Novi Sad, jer su prilikom zaključivanja bili nesavesni, “zato što su znali da ugovaraju nešto što je nedopušteno”. Većina sporova i dalje traje. Privatizacija ATP-a našla se među 24 sporne privatizacije, čije je preispitivanje tražila Evropska unija.
Izvor: 021.rs
Foto: Wikipedia