Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture izdalo je lokacijske uslove za izgradnju mosta u produžetku Bulevara Evrope. Prošle sedmice počela su istraživanja tla na Šodrošu, a ekološki aktivisti za subotu najavljuju protest protiv izgradnje mosta na toj lokaciji.
Lokacijski uslovi su izdati, kako se navodi u dokumentu, za „faznu izgradnju obilaznice oko Novog Sada sa mostom preko Dunava“, odnosno za potrebe izrade „idejnog projekta, projekta za građevinsku dozvolu i projekta za izvođenje“ u skladu sa Planom generalne regulacije mosta u produžetku Bulevara Evrope u Novom Sadu, piše 021.rs.
Za potrebe izdavanja lokacijskih uslova, u kratkom periodu od kraja novembra 2021. godine do početka februara 2022. godine, „Koridorima Srbije“ izdato je više od 20 uslova javnih preduzeća, ministarstava i nadležnih institucija. Između ostalih, uslove za izgradnju mosta dali su i Pokrajinski zavod za zaštitu životne sredine, kao i Pokrajinski sekretarijat za zaštitu životne – institucije na koje su ekološki aktivisti prethodnih meseci najviše apelovali da reaguju i spreče uništavanje prirode Šodroša do kog bi navodno došlo zbog izgradnje mosta. Uslove su dali i JKP „Put“, Ministarstvo odbrane, Sektor za vanredne situacije Ministarstva unutrašnjih poslova, JVP „Vode Vojvodine“, Direkcija za plovne puteve Republike Srbije, i drugi.
Planirani most preko Dunava predstavlja produžetak Bulevara Evrope u pravcu juga, a trebalo bi da povezuje primarnu uličnu mrežu Novog Sada sa Sremskom Kamenicom. Predviđeno je da ima minimalno dve saobraćajne trake po smeru za drumska vozila, minimalno dve dvosmerne biciklističke staze i minimalno dva trotoara za dvosmerno kretanje pešaka. Planirana trasa mosta počinje između ulica Tone Hadžića i Braće Grulović, vijaduktom dužine 0,9 kilometara koji ide do Ulice 1.300 kaplara.
Protiv ovog vijadukta pobunili su se građani Telepa, stanovnici Bulevara Evrope i okolnih ulica, jer bi on, kako kažu, značajno pogoršao uslove života u ovom delu grada, pošto će nekim ljudima prolaziti bukvalno pored prozora. Pažnju na ovu mogućnost skrenulo je i Društvo arhitekata Novog Sada (DANS).
Trasa predviđa i dva kružna toka, a prelazi i preko odbrambenog nasipa i pored Brodogradilišta sa istočne, te Šodroša sa zapadne strane. Odmah po usponu na desnu obalu Dunava, odnosno sremsku stranu, koridor se završava priključenjem na državni put. Bulevar Evrope na više mesta se označava kao državni put, a navodi se i da kolovozna konstrukcija treba da zadovolji uslove teškog teretnog saobraćaja. U dokumentaciji piše da je u gornjem stroju mosta potrebno postavljanje fizičkih vizuelnih barijera (netransparentni paneli visine dva metra), 20 metara pre, posle i duž vojnog kompleksa „kako bi se smanjila mogućnost osmatranja istog“.
Izvor: 021.rs / novisad.com
Foto: Miloš Vučević / Instagram