Tri najpopularnije predstave beogradskog Ateljea 212 novosadska publika može da pogleda već početkom maja i to kao uvod u festivalski mesec u ovom Pozorištu!
Predstava „Amsterdam“ renomirane izraelske autorke Maje Jasur Arad, u režiji Ive Milošević biće odigrana 6. maja, „Pristanak“ savremene engleske pozorišne rediteljke i spisateljice Nine Rejn, reditelja Nebojše Bradića biće izveden 7. maja, dok će komad „64“ Tene Štivičić, u režiji Alise Stojanović publika gledati 8. maja u Novom Sadu.
„Ovo je samo početak velike razmene. Za nas je izuzetno važno, posebno poučeni zatvorenošću i pandemijom, da imamo priliku da pokažemo sve što radimo u ovom pozorištu, a što itekako ima kvalitet. Zato je dogovoreno da Atelje 212 u maju predstavi najbolje kod nas, a Srpsko narodno pozorište u novembru kod njih“, objašnjava direktor Drame Srpskog narodnog pozorišta Milovan Filipović.
U centru zbivanja komada „Amsterdam“ je glavna junakinja, izraelska violinistkinja koja stanuje u Amsterdamu i u poodmakloj je trudnoći. Jednog dana misteriozni račun za gas datiran još od 1944. godine stiže na njenu adresu na naplatu. Ovaj događaj pokreće niz uznemirujućih osećanja i pitanja kolektivnog identiteta, osećanja izopštenosti, otuđenosti, neprilagođenosti. U predstavi igraju: Dragana Đukić, Ana Mandić, Dejan Dedić, Marko Grabež i muzičar Vladimir Pejković. Premijerno izvođenje predstave „Amsterdam“ u Ateljeu 212 bilo je prvo izvođenje ovog komada na sprsko-hrvatskom govornom području, kao i prvo izvođenje nekog teksta renomirane izraelske autorke Maje Jasur Arad na ovim prostorima, za koju je ova spisateljica dobila prestižnu nagradu za dramski tekst Theatertreffen’s Stückemarkt prize, u Berlinu.
„Pristanak” je moćna, bolna ali i zabavna drama Nine Rejn, koja proverava dokaze sa svake strane i dovodi grčku boginju Nemezis u savremeni kapitalististički svet, da nepogrešivo usmeri svoju pravednu srdžbu i podeli svima ono što im pripada. Napisan britkim jezikom, pametan i višeslojan komad Nine Rejn bavi se aktuelnim temama, posebno bliskim interpersonalnim odnosima koji se prepliću i u profesionalnim i ličnim zivotima mladih ljudi koji su glavni akteri. „Pristanak” je premijerno izveden u londonskom Nacionalnom teatru 2017, da bi naredne sezone bio prebačen u Pozorište Harold Pinter na Vest Endu. U predstavi igraju: Bojan Žirović, Tamara Dragičević, Marko Grabež, Branislav Trifunović, Jovana Gavrilović, Jelena Stupljanin i Sofija Juričan.
U drami „64“ Tena Štivičić razotkriva intimu savremenog bračnog para koji se lomi pod teretom očekivanja. Onih sopstvenih, izneverenih, međusobnih i onih koje im nameće društvo. Na pragu četrdesetih Eva i Danijel trebalo bi da su situirani, stabilni i ostvareni, konačno spremni da zasnuju porodicu, ali na svim životnim planovima nagrizaju ih emotivne, finansijske i egzistencijalne nesigurnosti. Činjenica da ne uspevaju da naprave dete i da moraju da se upuste u proces vantelesne oplodnje, primoranih da preispitaju i svoju vezu i sebe same i sva svoja uverenja. Situacije u koje ih to dovodi su smešne i bolne, dirljive i ponižavajuće, apsurdne i inspirativne. U predstavi igraju: Hana Selimović, Miloš Timotijević, Jelena Đokić, Vladislava Vladica Milosavljević, Branislav Zeremski, Ivan Jevtović, Vladislav Mihailovići Denis Murić.
Gostovanje Ateljea 212 biće samo uvod u festivalski mesec u Srpskom narodnom pozorištu koji se nastavlja mini festivalom Naši dani, a sledi ga i Sterijno pozorje. Svi zainteresovani, ulaznice mogu pronaći na Blagajni SNP-a ili putem sajta Srpskog narodnog pozorišta.
Autor: NSHronika.rs
Foto: Atelje 212