Osim izgradnje podzemne garaže u centru grada, planira se njihova izgradnja na još nekoliko lokacija, a ističe se prostor Železničke stanice.
Izgradnja podzemne garaže na ovoj lokacija bila bi, po rečima gradonačelnika Novog Sada Miloša Vučevića, “bomba”.
“Naša Železnička stanica je nama kao aerodrom – zamislite još kad završimo prugu do Mađarske, koji će to broj putnika biti, koliko će stranaca dolaziti preko te komunikacione linije. Treba da imaju odmah parking, garaže, da rasteretimo GSP i taksiste, a razmišljamo da gradimo podzemne garaže na Podbari, bez da remetimo Almaški kraj. Puštanjem novih lokacija testiramo tržište i možda budemo dobili neko pismo o namerama, konkretno ja sam pričao sa Austrijancima, još nekim zapadnim firmama, Kinezima… To svakako mora da ide na koncesiju”, najavljuje Vučević.
Veći stan – više parking mesta?
Gradonačelnik je prokomentarisao i nameru Grada da izmeni aktuelnu regulativu koja se tiče obaveznog broja izgrađenih parking mesta za investitore.
Kako kaže, planira se nova standardizacija u izgradnji tako da se nametne veći broj parking mesta po stanu i po poslovnom prostoru, ali ne po principu jedan stan – jedno parking mesto.
“Već po principu površine stana, da na taj način kategorizujemo obavezu. Veći stan, veći broj parking mesta. To moramo da uradimo jer broj vozila ne opada”, kaže Vučević.
Prema aktuelnoj Odluci o utvrđivanju doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta, investitori su dužni da Gradu plate penal u iznosu od dva miliona dinara ukoliko ne obezbede dovoljan broj parking mesta na broj stanova.
Izvor: 021.rs
Foto: Pixabay