Početna Gradske teme Novosadski ombudsman pokrenuo postupak zbog neumanjenih računa za grejanje

Novosadski ombudsman pokrenuo postupak zbog neumanjenih računa za grejanje

0

Lokalni ombudsman Grada Novog Sada pokrenuo je postupak po pritužbama građana jer je naplaćeno grejanje koje u oktobru nije isporučeno. Gradskom zaštitniku građana stigle su tri pritužbe Novosađana u kojima se ukazuje na činjenicu da „Novosadska toplana” nije usvojila zahteve za umanjenje računa za toplotnu energiju za oktobar, a grejna sezona nije počela 15. oktobra.

Lokalni ombudsman je pokrenuo postupak po pritužbama građana, te se u skladu sa članom 38 stav 2 Odluke o Lokalnom ombudsmanu obratio JKP „Novosadska toplana“ Novi Sad. Nakon okončanja postupka Lokalni ombudsman će doneti odluku – ukoliko prava građana nisu povređena, postupak pred Lokalnim ombudsmanom se obustavlja, odnosno ukoliko utvrdi da su prava građana povređena donosi se preporuka, mišljenje ili predlog organu čiji rad je kontrolisao Lokalni ombudsman – kažu u kancelariji Lokalnog ombudsmana.

Zbog čega Gradsko veće Grada Novog Sada nije odlučilo da odobri umanjenje računa. Prethodno je gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić rekao da konačna odluka nije doneta i da dosta toga zavisi od stava koji bude zauzela Vlada Srbije. Međutim, nezavisno od Vlade Srbije, računi su umanjeni u Kragujevcu, Kraljevu, Bujanovcu, Zaječru, a o ovome će se uskoro raspravljati i u beogradskoj skupštini.

Lokalni ombudsman Grada Beograda je juče saopštio da su JKP „Beogradske toplane“ bile dužne da kupcima isporuče toplotnu energiju počev od 15. oktobra, kao i da blagovremeno, odnosno pre početka grejne sezone u Beogradu, iniciraju izmenu lokalne Odluke o snabdevanju toplotnom energijom u Gradu Beogradu, ako su za to postojali razlozi. Ombudsman je istakao i da ukoliko nisu pružili uslugu, bili su dužni da umanje cenu. Beogradski zaštitnik građana je reagovao nakon 28 žalbi građana i udruženja Efektiva.

Izvor: 021.rs
Foto: Pixabay