U prethodnoj godini oboren je rekord kada je u pitanju broj noćenja turista u našem gradu.
Prema zvaničnim podacima Republičkog zavoda za statistiku Srbije, do kraja novembra 2022. je oko 200.000 turista ostvarilo više od 513.000 noćenja. U prvih 11 meseci zabeleženo je više noćenja nego što je bilo u čitavoj 2019. godini (467.000), dok je maj bio najuspešniji mesec otkad se mere kretanja turista, koji su najviše dolazili iz zemalja regiona, Nemačke, Austrije, Turske i Rusije.
Od početka pandemije koronavirusa, interesovanje za gradske destinacije znatno je opalo, što je osetio i Novi Sad, a u ekspanziji su bili banjski i planinski turizam. Iz Turističke organizacije Novog Sada (TONS) očekivali su da će biti potrebne tri-četiri godine da se gradski turizam izjednači sa rezultatima iz 2019. godine. Za visoko pozicioniranje Srpske Atine kao turističke destinacije zaslužni su i prošlogodišnji brojni projekti.
“Svih ovih godina stalno smo bili u kampanji i smatram da smo pojačali turističku ponudu i njenu promociju”, naveo je direktor TONS-a Branislav Knežević. “Cilj nam je bio da plasiramo priče iz našeg grada. Izašli smo na teren, uradili nekoliko važnih projekata i prevazišli svoja očekivanja, te se s pravom možemo pohvaliti da smo zabeležili rast od 30 posto.”
Čim je prošlo vanredno stanje u Srbiji, pokrenut je projekat “Pedeset dva vikenda u Novom Sadu”, u okviru kojeg su izdvojena 64 predloga kako kvalitetno provesti vreme u našem gradu i okolini. Kada je reč o novim publikacijama, TONS je lane objavio dva izdanja vodiča koji ističe istorijske, umetničke i druge ponude povezane sa kulturnim nasleđem i životnim stilom Novog Sada.
“Takav vodič ne postoji i predstavlja kulturu sa turističke strane”, istakao je Knežević, dodavši da su izrazito ponosni na tu publikaciju. “Kreirali smo mapu “Ustanička Fruška gora”, obuhvativši više od 60 spomenika iz narodnooslobodilačkog i antifašističkog nasleđa. U okviru projekta “Vinski putevi Fruške gore” sastavili smo publikaciju “Magija mirisa, ukusa i podneblja” i brendirali Novosadski vinski put. Obišli smo 65 vinarija, uradili ozbiljne razgovore, predstavili šta oni mogu da ponude turistima, te opisali šest vinskih puteva i sve njihove atrakcije.”
Kako dodaje, 2022. bila je godina promocije, u kojoj je TONS hteo da na najbolji način iskoristi titulu Evropske prestonice kulture (EPK).
Realizovana je međunarodna kampanja putem kanala “Trip Advisor”, najpoznatijeg portala za ocenu svetskih destinacija. Kampanja TONS-a usmerila se ka korisnicima u Nemačkoj, Austriji i Turskoj, a zvanična statistika pokazala je da je najviše turista došlo upravo iz ovih zemalja.
“Objavili smo preko 70 članaka na najčitanijim portalima u regionu i na vreme smo najavljivali šta se dešava u godini EPK”,rekao je Knežević. “Uz to smo imali kampanju putem bilborda i društvenih mreža. Ostvarili smo milionske prikaze na našem Jutjub kanalu, jer smo svakog petka imali najavu predstojećih događaja i retrospektivu onoga što je bilo u Novom Sadu, te nastupili na velikom broju sajmova i događaja.”
Pri kraju je projekat “Digitalna mapa”, koji objedinjuje više od 700 obeleženih turističkih atrakcija Novog Sada i Fruške gore. Tokom 2022. godine obavljen je i terenski rad pri obilasku fruškogorskih manastira, čija će publikacija, koja je u pripremi, doprineti promociji okoline grada.
“Pošto je TONS organizacija koja radi neprestano, nama već u prva tri meseca sledi 12 sajmova i mnogo događaja”, zaključuje Knežević. “U 2023. godini želimo da nastavimo s promocijom Novosadskog vinskog puta, da se dodatno posvetimo gastronomiji, te da pokušamo turistima da približimo naše proizvode sa geografskim poreklom, kao što su begečka šargarepa, futoški kupus i fruškogorski lipov med. Istovremeno, želimo da se posvetimo domaćim turistima, pa i samim Novosađanima, da budu naši ambasadori grada. Deo naše strategije jeste pokušaj da ih animiramo da i sami istražuju Novi Sad i okolinu.”
Izvor: Dnevnik.rs/A. Čegar
Foto: Piixabay