Početna Gradske teme Završen Projekat “EduIn 2 – ka evropskoj školi budućnosti” u OŠ “Vasa...

Završen Projekat “EduIn 2 – ka evropskoj školi budućnosti” u OŠ “Vasa Stajić”

0

Projekat “EduIn 2 – ka evropskoj školi budućnosti” u OŠ “Vasa Stajić” zvanično je završen krajem protekle godine, a tokom prvog polugodišta oprobani su novi metodi učenja na dodatnim časovima i radionicama, na kojima su se učenici najčešće bavili temom vršnjačkog nasilja.

Planom da se modernizuju školski časovi, nastavnici su se foku­sirali na tehnike za unapređenje saradničkog učenja, kako bi učenici više radili i učili zajedno, dok bi nastavnik bio u ulozi posmatrača u nastavi. Na taj način oni bi međusobno povezivali predmete, poput engleskog, geografije i istorije, čemu bi doprinelo uvođenje virtuelne i proširene realnosti u nastavu (aplikacije Metaverse i Arloopa).

“Aplikacije smo koristili u određenim delovima časa, na početku ili tokom ponavljanja gradiva”, naveo je koordinator projekta i nastavnik engleskog jezika Vladimir Široki. “Uvođenjem igre u nastavu korelacija među predmetima uspešno je ostvarena, a kompetencije su vidljive.”

U sklopu modernizacije nastave, prevencija vršnjačkog nasilja bila je važan segment i za nastavnike, a ovoj temi su se posvetili tako što su kroz tehnike igranja uloga po scenariju pronalazili rešenja za problem.

“Analizirali smo razne situacije, poput verbalnog, fizičkog i digitalnog nasilja, koje su sve više rasprostranjene među današnjom generacijom”, istakao je Široki. “Učenici su, najpre, dobijali opis situacije, nakon čega su probali da je dožive u improvizovanom dramskom izvođenju. Svi su govorili iz pozicije vinovnika ili žrtve nasilja. U tim igrokazima analizirala se i uloga nastavnika, pa su se postavljala pitanja da li je on bio aktivan u rešavanju problema ili je okrenuo glavu.”

On dodaje da su učenici dolazili i do zaključka kako rešiti problem kada se on zaista dogodi, koga uključivati i s kim se posavetovati. Prema njihovim odgovorima, najčešće im je potrebna pomoć roditelja, razrednog starešine ili pedagoške službe, a ono što je nastavnicima i pedagozima bilo posebno važno da ispitaju jeste koliko vršnjaci utiču jedni na druge, zbog čega se neko u grupi izdvaja kao nasilnik, a zbog čega većina ćuti na nasilno ponašanje.

Uvođenje promena u nastavi nije iznenadilo samo učenike, već i 35 nastavnika koji su kroz internu obuku aktivno učestvovali u projektu, a potom svojim đacima prenosili stečeno znanje. Utisci učenika bili su vrlo dobri, časovi su im bili zanimljivi, čak su sarađivali sa drugarima sa kojima se inače ne druže, što se pokazalo kao dobar metod u nastavi.

“Kao učesnik ovog projekta, mislim da je to vrlo kreativan način učenja i rada”, rekao je učenik šestog razreda Danilo Brzak. “Kroz prilagođenu društvenu igru, na zanimljiv način smo usvajali znanja iz te oblasti. Dodatne časove nisam shvatio kao obavezu, već kao igru.”

Ugledni časovi i radionice pokazali su se kao značajni za decu viših razreda kojima je važno savladavanje težih lekcija.

“Ovo je bio zanimljiv način da se obrade teže lekcije, ali i da se vežba javno prezentovanje”, kazala je učenica sedmog razreda Lenka Nedeljkov. “Bila je lepa promena i mislim da bi trebalo da se češće koristi kao vid učenja. Mnogo je lakše naučiti bilo šta ako ti sam treba da to prezentuješ.”

Izvor: Dnevnik.rs/A. Čegar
Foto: Privatna arhiva