Gradsko saobraćajno preduzeće raspisalo je tender za izbor ponuđača za posao pranja autobusa do utroška sume planirane za ovu namenu, što je 10 miliona dinara bez PDV-a za godinu dana.
Prema specifikaciji javne nabavke, gradskom prevozniku je potreban neko ko može da opere 266 autobusa radnim danom i vikednom u periodu od 17 časova od 1 čas iza ponoći.
Posao bi se obavljao u garaži GSP-a na Futoškom putu zbog visokih troškova transporta, kao i uštede vremena i nedostatka vozača koji bi bili angažovani na prevozu autobusa. Takođe, GSP će snošiti troškove vode i električne energije.
Sam posao podrazumeva ručno pranje autobusa spolja i unutra, ispiranje vozila, kao i brisanje unutrašnosti.
Iako se po imenu javne nabavke čini da je posao namenjen nekoj firmi koja se bavi poslovima čišćenja, radi se samo o angažovanju radnika preko agencije za zapošljavanje.
Ovo je novina u poslovanju koja traje od 2019. godine, dok je pre toga gradski prevoznik kupovao stvari neophodne za pranje autobusa, a sam posao su obavljali zaposleni.
Tender za pranje autobusa sa istovetnim tekstom i u istoj vrednosti posla je bio raspisan i prethodne godine. Posao je 2022. godine pripao Agenciji za privremeno zapošljavanje “Laboris HRS” iz Novog Sada i Omladinskoj zadruzi “Menadžer” iz Sremskih Karlovaca koji su sa zajedničkom ponudom bili i jedini ponuđači.
Prošle godine su jedno pranje autobusa naplatili po ceni od 3.895 dinara, što znači da je svaki od 266 autobusa u proseku opran deset puta.
U 2021. godini GSP tražio je pranje samo 25 autobusa za šta je izdvojio šest miliona dinara bez uračunatog poreza. Tender je pripao istim agencijama, koje su pranje autobusa cenile 3.900 dinara.
Tokom 2020. godine, kada gradski prevoz nije ni funkcionisao u punom obimu zbog epidemije korona virusa i vanrednog stanja, GSP je tražio pranje 298 autobusa i ugovor vredan šest miliona dinara je skopljen sa OZ “Menadžer” i “Montop HRS”, koje su pranje po vozilu procenile na 3.900 dinara. Kada se sve preračuna, u ovoj godini je svaki autobus opran pet puta.
Kada se ide još unazad, 2019. godine su bila dva tendera i na prvom se tražilo da pranje 202 autobusa za dva miliona dinara. Posao je zaključen po ceni od 3.300 dinara po vozilu, “isporučioci” su bili OZ “Menadžer” i “Montop HRS”, a svaki autobus je, prema računici, opran tri puta.
Na drugom tenderu iz septembra te godine se ponovo tražilo pranje 202 busa za dva miliona. Posao su dobile iste firme, OZ “Menadžer” i “Montop HRS”, samo što je cena po busu bila nešto niža i iznosila 2.900 dinara, tako da su autobusi prani po tri puta, a neki možda i po neki put više.
Izvor: 021.rs/Žarko Bogosavljević
Foto: 021.rs