Javno komunalno preduzeće “Čistoća” i ove godine angažuje privatne firme za čišćenje, sakupljanje i selektovanje otpada.
Te usluge će, kako je procenjeno, koštati 149 miliona dinara bez PDV-a, odnosno 49 miliona više nego prethodne godine, pa će, nakon završetka postupka javne nabavke, upravo na taj iznos biti zaključen ugovor, budući da obim posla nije moguće precizno utvrditi.
Praksa da za takozvane usluge iz delatnosti komunalna preduzeća angažuju privatne firme nije novina u Novom Sadu, a razlog za to je zabrana zapošljavanja, zbog koje su, kako je rukovodstvo “Čistoće” svojevremeno objasnilo, prinuđeni da preko agencija upošljavaju dodatne radnike. Primera radi, lane je za čišćenje, sakupljanje i selektovanje otpada izdvojeno 100 miliona dinara bez poreza, a gradska “Čistoća” je ugovor dodelila grupi ponuđača – Agenciji za privremeno zapošljavanje “Laboris HRS” iz Novog Sada i firmi “Optimum MV-NS”, kao i beogradskoj Agenciji “Njork and Care”.
Kao i ranijih godina, komunalnom preduzeću nedostaje radne snage za čišćenje javnih površina i sakupljanje otpada, ručno pranje ulica, čišćenje kontejnera i uklanjanje otpada oko njih, utovar građevinskog šuta, delova odbačenog nameštaja i drugog otpada u kontejnere i kamion. Osim toga, radnici će na Gradskoj deponiji na Klisi kontrolisati i selektovati otpad na koristan i nekoristan, izdvajati staklenu i plastičnu ambalažu, papir, metal, te ih usmeravati na linije za separaciju i presu za baliranje. Objašnjeno je da bi sakupljeni otpad, između ostalog, trebalo razvrstati i radi utvrđivanja morfološkog sastava, iz različitih zona stanovanja.
Izvršioce, alat, cisternu za pranje javnih površina i vozača obezbediće firma s kojom bude zaključen ugovor, s tim da će otpad biti utovaran u kamion gradske “Čistoće”. U tenderskoj dokumentaciji nije precizirano koliko će za koje poslove biti angažovano radnika, već je samo navedeno da je ponuđač dužan da obezbedi najmanje 100 izvršilaca. Dodatna radna snaga biće angažovana po potrebi, i to na različitim mestima, radnim danima, vikedom i praznicima. Ekipe će izlaziti na teren nakon dobijanja radnog naloga, u kom će biti definisani mesto i obim usluga. Po obavljenom poslu, “Čistoća” će privatniku isplaćivati zaradu na osnovu toga koliko je vremena utrošeno za obavljanje radnog zadatka, pa je fakturisanje po jediničnoj ceni iz ugovora.
Kako se iz tenderske dokumentacije može primetiti, predviđeno je čišćenje oko 280 hektara javnih površina, te sakupljanje otpada s površine oko 400 hektara. Procenjeno je da će radnici za ručno sakupljanje i uklanjanje otpada, uključujući i utovar u kamion, biti angažovani oko 105.000 radnih sati, kao i 90.000 radnih sati za selektovanje. Ponude na tender JKP “Čistoće” podnose se do danas.
Obnova voznog parka
Gradska “Čistoća” kupuje dva kamiona za pražnjenje podzemnih kontejnera, a procenjena vrednost nedavno raspisane javne nabavke, za koju se ponude podnose do 21. aprila, iznosi 58 miliona dinara bez PDV-a. Reč je o vozilima za sakupljanje otpada s nadogradnjom za prihvat kontejnera, prevoz i pražnjenje komunalnog otpada s dizalicom za pražnjenje podzemnih kontejnera.
Interesantan je podatak da je javno komunalno preduzeće ranijih godina kamione pazarilo od beogradske firme “Njest Truck”, koja se bavi distribucijom i servisiranjem vozila marke “Iveko”. JKP “Čistoća” će za kupovinu nove opreme iz gradske kase ove godine dobiti 234 miliona dinara. Od tog novca je predviđena nabavka dva kamiona za pražnjenje podzemnih kontejnera (58 miliona dinara), dok će dva miliona manje biti izdvojeno za isto toliko kamiona za sakupljanje otpada. Za kupovinu autočistilice “Čistoća” dobija 25 miliona dinara, a isti iznos namenjen je i za nabavku i postavljanje podzemnih kontejnera, kao i 20 miliona za nadzemne kontejnere, dok je za nabavku i postavljanje mobilne stanice za pretovar predviđeno 50 miliona dinara.
Izvor: Dnevnik.rs/J. Vukašinović
Foto: PrtSc/cistoca.co.rs