Jedno autobusko stajalište je jako teško održavati, ukoliko se uzme u obzir to da se sve češće dešavaju krađe čitavih konstrukcija autobuskih stajališta, skidaju se stakla, kradu se drvene klupe, kažu iz preduzeća “Max & co” koje već 16 godina održava i uređuje stajališta u Novom Sadu.
“Postavili smo ove godine 57- kanti za smeće, nema ni jedne. Bukvalno nema ni jedne. Kanta može da izdrži 5, 6,7 dana ili bude slomljena ili isečena i odnešena“, kaže Vasilije Jovanović, tehnički direktor “Max&co”.
Odlukom o javnom prevozu putnika u Novom Sadu nije propisano da sva autobuska stajališta budu pokrivena nadstrešnicama i da imaju klupe. Međutim, trenutno u Novom Sadu postoji 508 autobuskih stajališta, od kojih je 197 pokriveno.
Građani mogu da iniciraju postavljanje nadstrešnica, tako što će uputiti zahtev JGSP Novi Sad preko mesne zajednice ili Gradske uprave za saobraćaj i puteve. Dobijeni zahtev se prosleđuje nadležnoj kompaniji, nakon čega se procenjuje potreba opremanja stajališta i utvrđuje da li postoje urbanističko- tehnički uslovi za njihovu izgradnju, kažu iz JGSP-a.
“Udaljena mesta od centra grada ili od nekih jako urbanih sredina su dosta problematična, za postavljanje stajališta. Mi imamo jako mnogo slučajeva gde su stajališta uništena, gde su srušena. Pogotovo Telep, gde je bilo i kod osnovne škole i kod crkve, oba stajališta su uništena, jedno je srušeno, drugo je odnešeno komplet“, kaže Jovanović.
Novi Bulevari, Bulevar Evrope, Somborski Bulevar su postali prioriteti za uređenje autobuskih stajališta s obzirom na broj ljudi koji živi u tom delu grada. Programom za održavanja objekata putne privrede za 2015. predviđena sredstva za održavanje autobuskih stajališta na kolovozu su 4miliona dinara, kažu iz ZIG-a. Od predviđenih sredstava do sada je utrošeno više od tri miliona dinara.
Autor i foto: RTV