Posle Beograda, bez glavne železničke stanice ostao je i Novi Sad – doduše privremeno, dok ne bude završena rekonstrukcija koja traje od aprila prošle godine.
Otvorena su, međutim, pitanja zbog čega se rekonstruiše stanica koja je 2022. već renovirana, kao i zbog čega ekskluzivno pravo na korišćenje perona glavne stanice imaju samo vozovi koji saobraćaju ka Beogradu, piše N1.
Kada je Soko prvi put stigao do Novog Sada, predsednici Vučić i Orban su se iskrcali na tada sveže renoviranu stanicu.
“Ja ne mogu da vam opišem koliko sam ponosan. Obnovili smo posle 60 godina ovu stanicu”, rekao je u martu 2022. predsednik Srbije Aleksandar Vučić.
Deset hiljada ljudi u publici tada je čulo ono o čemu se uveliko pisalo.
Vest da je novosadska železnička stanica obnovljena prvi put od 1964. godine kada je izgrađena, puštena je samo nekoliko dana pre nego što je u saobraćaj pušten brzi voz Soko. Tada je stanica dobila lift, ambulantu, čak i igraonicu za decu, ali sve je potrajalo relativno kratko, tačnije godinu dana, jer je u aprilu 2023. stanica ponovo zatvorena – zbog rekonstrukcije.
Devet i po meseci kasnije radovi i dalje traju, a menja se praktično sve – i plafon i pod i fasadna stolarija.
“Potpuno je nelogično da stanica bude otvorena, da bude ubačen nov nameštaj i da sve bude uglancano, napravljen stakleni lift i onda posle nekoliko meseci sve bude zatvoreno, dižu se podovi, prave se neke konstrukcije. Meni sve to liči na jedno veliko pranje para, jer ne mogu da shvatim da evo baš danas, radnici su se evo prvi put pojavili posle nekoliko meseci”, smatra novinar Predrag Ćurčija.
I da su radnici bili brži, novinaru koji često putuje na relaciji Sombor – Odžaci, put ne bi bio ništa lakši. Jer na perone glavne stanice staju vozovi iz samo jednog pravca.
“Samo putnici koji idu za Beograd imaju izlaz na peron svi ostali koji putuju prema Somboru, Odžacima, prema hrvatskoj granici oni praktično voze ih autobusom odavde do ranžirne stanice, teretne stanice i tamo se ukrcavamo u voz”, dodao je Ćurčija.
Svi koji su se uputili vozom bilo gde osim u prestonicu, prvo moraju da stignu na ranžirnu stanicu bez čekaonice ili makar nadstrešnice. I tako je od marta 2023, jer su se, osim radova na glavnoj staničnoj zgradi, otegli i radovi na deonici puta do rasputnice Sajlovo.
“Tu smo stajali na 40 stepeni, tu smo stajali na minus 10 i sve to vreme niko vam ne daje nikakvo obaveštenje, ništa se ne događa”, rekao je Ćurčija.
Ni do objavljivanja ovog teksta N1 nije dobio odgovore na pitanja kada će novosadska stanica ponovo biti na raspolaganju jednako svima.
Odgovori se čekaju i od Infrastruktura železnice i od dve kineske kompanije zadužene za brzu prugu i sve stanice na njenoj trasi.
Izvor: 021.rs, n1info.rs
Foto: Arhiva