Žitelji Veternika su s 1.500 potpisa pokrenuli inicijatvu u lokalnoj samoupravi da se izmeni zonsko-tarifni sitem u gradskom i prigradskom prevozu da bi Veternik bio u prvoj zoni gradskog saobraćaja.
Veterničani trenutno plaćaju kartu u jednom pravcu od Novog Sada do Veternika 110 dinara.
“Plaćamo duplu kartu zbog tri i po kilometra duge trase. Prva zona je do stadiona ‘Vujadin Boškov’ pa je karta 55 dinara, a od te stanice pa do Doma za decu i omladinu je druga zona, duga tri i po kilometra, pa karta košta duplo, 110 dinara“, kaže Jovan Petković u ime nezadovoljnih građana.
On dodajeda od Novog Sada do kraja Veternika ima osam kilometara. Navodi da su sa zahtevom žitelja upoznati GSP “Novi Sad”, kao i Grad.
“Na adresu Skupštine grada otišla je inicijativa da Veternik bude u prvoj zoni i taj zahtev smo predali s molbom da inicijativa bude uvršćena u sednicu gradskog parlamenta“, ističe Petković.
Lokalna samouprava planira da izađe u susret Veterničanima, i uskladi cene karata u gradskom i prigradskom prevozu, mada za građansku ili narodnu inicijativu, po Statutu grada Novog Sada, treba da se potpiše najmanje deset odsto građana u odnosu na broj stanovnika. Član Gradskog veća za saobraćaj i puteve Nemanja Vukčević kaže da će se insistirati na korekciji cene karta, imajući u vidu pre svega prigradska mesta. Porediće se dužine trasa gradskih autobuskih linija i autobuskih polazaka ka prigradskim mestima.
“Na osnovu toga ćemo naći meru da bismo udovoljili žiteljama Veternika, ali i drugima jer sigurno ima još putnika koji imaju isti problem kao i Veterničani. Već smo uočili da postoji nelogičnosti u dužini trase i ceni karte. Gradsko saobraćajno preduzeće treba da posluje na tržišnim osnovama, s modernom poslovnom filozofijom, ali, s druge strane, mora imati svest o svrsi javnog prevoza, koji mora biti u službi svih građana, i pronaći fiskalni model da odgovara njihovim potrebama“, rekao je Vukčević.
Autor: Dnevnik