Početna Aktuelno Održana konferencija “DIGITAL 2024”

Održana konferencija “DIGITAL 2024”

0

Regionalna konferencija o trendovima u telekomunikacijama i medijima – DIGITAL 2024. održana je 26. septembra 2024. godine u velikoj sali Privredne komore Srbije u Beogradu.

Ovogodišnja konferencija #Digital2024 je 10. jubilarna. Prvu smo organizovali u septembru 2014. Na deseti rođendan “Digital” konferencije organizovana je i druga po redu dodela nagrada “Digital Awards”.

Konferenciju je otvorio Robert Čoban, direktor Color Press Grupe, koji je najavio program i učesnike.

Učesnicima konferencije se potom ispred domaćina Privredne komore Srbije, obratio Predrag Nikolić, savetnik predsednika Privredne komore Srbije i direktor Centra za digitalnu transformaciju. On je istakao da je tehnologija jedan od osnova transformacije. U proteklih deceniji videli smo ogroman skok u razvoju veštačke inteligencije i blockchain tehnologije. Svaka od ovih inovacija menja način na koji radimo ali i našu svakodnevnu komunikaciju. Digitalna transformacija je nešto što neće samo skratiti taj poslovni proces već će dovesti i do nastanka novih ideja, ali i do menjanja celog poslovnog modela.

Dejan Ristić, ministar za informisanje i telekomunikacije u Vladi Republike Srbije, je i zvanično proglasio konferenciju otvorenom.
“Kao ministar za informisanje i telekomunikacije izražavam ogromno zadovoljstvo što su vlasti u Srbiji uspele da u poslednjih nekoliko godina značajno modernizuju domaću privredu uvodeći najnovije tehnologije“. Ministar Ristić je istakao da je Srbija u oblasti IT industrije postigla izuzetne rezultate i da je kao zemlja iznenadili ne samo susede u regionu već i sebe samu. „Samo u prvih sedam meseci ove godine ostvareno je preko 20 posto rasta u ovom sektoru, koji učestvuje sa 6,8 posto u srpskoj privredi i ostvaruje izvozni suficit od 3,45 milijardi evra. U ovoj oblasti nastavljamo da rastemo i da dodatno stvorimo još povoljniji ambijent koji će nam omogućiti da dalje napredujemo“, pohvalio se ministar sjajnim rezultatima.

Mihailo Jovanović, direktor kancelarije za IT i eUpravu je u svom uvodnom obraćanju ukazao na izuzetne rezultate koje je Srbija postigla u transformaciji elektronske uprave. Imamo preko 240 miliona razmenjenih elektronskih dokumenata između različitih državnih organa. To je najbolji dokaz da je Kancelarija za eUpravu postigla svoj cilj i da je u službi građana Srbiji. “Naš zadatak je da u narednom periodu usluge eUprave budu što jednostavnije“. Veoma je bitno, istakao je on, što je Vlada formirala Savet za veštačku inteligenciju koji radi na zadacima primene ove tehnologije u svakodnevnom životu. Cilj ovog saveta je da u sto većoj meri podstakne korišćenje i primenu veštačke intelgencije u svim sferama našeg života.

Jovan Milić, posebni savetnik ministra u Ministarstvu nauke, tehnološkog razvoja i inovacija, govorio je o digitalnoj transformaciji navodeći da je ona “pokretač promena načina na koji živimo, radimo ali i komuniciramo“. Milić je rekao da je „tehnologija najsnažnija poluga za unapređenje svake industrije i društva“.

Borka Jeremić, šefica kancelarije Populacionog fonda UN (UNFPA) za Srbiju je govorila o Bodyright kampanji UNFPA o bezbednosti u digitalnom prostoru. “Ljudsko telo u digitalnom prostoru ne uživa ni približno istu zaštitu koju uživa npr. muzika. Naša kampanja Bodyright je počela u saradnji sa kancelarijom Poverenika za zaštitu ravnopravnosti pod porukom “Tvoje telo je tvoje – i na netu i u stvarnom svetu“.

U prvom panelu pod nazivom: “10 GODINA POSLE – Tradicionalni panel telekomunikacionih lidera regiona” učestvovali su generalni direktori svih telekomunikacionih operatera u našoj zemlji. Panel je moderirao Dejan Ljuština, CEO and Managing Partner Vision Partners.

Vladimir Lučić, generalni direktora Telekoma Srbije, je pohvalio poslovanje Telekoma u zemljama regiona gde je ostvaren značajan rast prihoda koji su sada dostigli 8% ukupnog prihoda grupacije i pokazuje tendenciju da se duplira za dve godine. Nama je bitno da budemo glavni regionalni lider u stvaranju sadržaja.

Majk Mišel, generalni direktor Yettel Srbija je istakao da je srpsko tržište veoma snažno. U Yettelu posmatraju tržište iz perspektive korisnika. Kako se menjaju navike korisnika usled digitalizacije tako se i Yettel prilagođava.

Judit Albers, generalna direktorka A1 Srbija, smatra da je tržište u Srbiji veoma konkurentno. Govoreći o prioritetima A1 u Srbiji, ona je navela da su krenuli u razvoj nove digitalne platforme kojoj će cilj biti da odgovori na zahteve domaćih kompanija koje se bave digitalnom trgovinom.

Slobodan Đinović, generalni direktor Orion Telekoma, koji kaže da njegova kompanija ima sve više konkurencije, ali da su uspeli da izgrade dobar deo optičke mreže i da pronađu svoj udeo na tržišti i to ne samo u B2C segmentu već i u B2B koji je za njih veoma interesantan.

U panelu “1 na 1“, Robert Čoban, direktor Color Press Grupe je razgovarao sa Jelenom Trivan, direktorom MTel-a, koja je govorila o razvoju i širenju Telekoma Srbija u regionu. “Telekom Srbija je najveći operater u regionu Zapadnog Balkana i ima najveći profit u regionu“, rekla je ona. Srbija je odabrala da ne prodaje već da kupuje operatere, navela je Trivan, dodavši da je Telekom Srbija kupio operatere u čak osam zemalja – osim regiona i u Švajcarskoj, Nemačkoj, Austriji, pa čak i SAD.

Drugi panel na konferenciji pod nazivom “AI ALICE IN AN ANALOGUE BALKANS WONDERLAND – Ko (treba da) se plaši veštačke inteligencije” posvećen je veštačkoj inteligenciji o kojoj su govorili Predrag Nikolić, savetnik predsednika Privredne komore Srbije i direktor Centra za digitalnu transformaciju, Ema Petrović, konsultant o digitalnoj transformaciji i veštačkoj inteligenciji i Eleonora Segijević, suosnivač i direktor Mojo AI.

Treći panel pod nazivom “The 3 Big Cs: Content, Context & Concepts: Šta (i kako) ćemo gledati u 2025” okupio je predstavnike najvećih medijskih kuća u Srbiji: Aleksandar Radoš (UNA TV), Manja Grčić (K1, Tanjug TV), Goran Karadžić (RTV), Aleksandra Martinović (Telekom Srbije) i Dejan Radosavljević (IPSOS).

Ljubitelji influence marketinga u četvrtom panelu “Uticaj, kako ga steći i naplatiti: Influenserska scena u eri AI-dominacije” saznali su šta se to novo dešava na influenserskoj sceni u Srbiji u eri veštačke inteligencije. Na njemu su učestvovali influenseri: Lea Stanković (@lastankovic), Milica Kankaraš, suvlasnik i direktor brenda Crux, Ivana Petrović, eCom Scale, (@ivana.neboderka), Maja Petrović, blogerka, (@vitkigurman), Milan Nikolić, aktivista i tv-voditelj, (@nikolicmilan) i Sara Stanković, influenserka, (@saraastankovic).

Panel “Prenos Finala izbora za Pesmu Evrovizije: Cast & Crew Live on Stage” bio je posvećen jednom od najvećih evropskih festivala zabavne muzike i u njemu su učestvovali: Olivera Kovačević, urednica i supervizorka festivala “Pesma za Evroviziju”, Uroš Marković, šef delegacije Srbije na Evroviziji i urednik festivala “Pesma za Evroviziju”, i Milenko Škarić, CEO i osnivač kompanije Sky Corporation.

Nakon konferencijskog dela programa, od 19.00 časova organizovana je dodela DIGITAL AWARDS 2024, nagrada najboljima iz oblasti medija, telekomunikacija, marketinga, PR-a, ICT-industrije i digitalnih inovacija.

Izvor: NS Hronika
Foto: Goran Zlatković