Početna Gradske teme Vreme: Inženjerka tvrdila da je Železnička stanica bezbedna – dan pre drugog...

Vreme: Inženjerka tvrdila da je Železnička stanica bezbedna – dan pre drugog otvaranja

0

Dan pre nego što su Maja Gojković i politička svita otvorili Železničku stanicu u Novom Sadu, inženjerka Ežisa potpisala je dokument da su se stekli uslovi za otvaranje problematičnog dela stanice.

“Stekli su se uslovi za otvaranje krila B za korišćenje putnika.”

Ovako glasi zaključak inženjerke iz firme Ežiš, koji Vreme objavljuje.

Inženjerka je, kao nadzor na renoviranju Železničke stanice u Novom Sadu, potpisala i pečatirala ovaj zaključak u građevinskom dnevniku 4. jula, 2024. godine, samo dan pre nego što je stanica pompezno otvorena.

U dokumentu se još navodi da je odrađeno “čišćenje prostora u krilu B, kojim se sprema za primopredaju, ali i farbanje nadstrešnice krila B i terase krila C”.

“U pristustvu predstavnika investitora i nadzora, izvršen je pregled prostorija u krilu B, o čemu je napravljen odgovarajući zapisnik”, dodaje se u građevinskom dnevniku.

Inženjerka M. Z. G. je uhapšena krajem novembra, pisala je Nova ekonomija.

O dokumentu, do kojeg je Vreme došlo, govorio je i Vladimir Obradović, član Anketne komisije koja ispituje okolnosti pada nadstrešnice na njihovom poslednjem izlaganju.

Nadstrešnica jeste imala probnu dozvolu, koja može da se koristi godinu dana umesto upotrene, ali je Vreme već objavilo da je ovaj dokument faksifikovan.

Komisija za tehnički pregled Železničke stanice u Novom Sadu pustila je u aprilu prošle godine tu stanicu u probni rad, ali falsifikovanim dokumentima.

“Svetska banka je 2018. godine suspendovala, odnosno sklonila sa projekata firmu Ežis internešnl zbog, kako se navodi na njihovom sajtu, povezanosti sa koruptivnom, odnosno prevarnom praksom, jer su na nekim projektima pogrešno prikazali da imaju ključne eksperte, koje nemaju”, dodaje Obradović.

Takođe, 2020. godine, u Francuskoj, firma Ežis Avia je postigla vansudsko poravnanje u iznosu od 2,6 miliona evra zbog koruptivnih radnji u vezi sa ugovorom o modernizaciji aerodroma.

“Dakle, već 2018. i 2020. imamo da je EGIS International, odnosno firme u okviru Ežis grupe, prepoznate i suspendovane od strane Svetske banke zbog koruptivnih i prevarnih radnji”, rekao je on.

Ta praksa se nastavlja i dalje, dodao je – 2024. godine Interamerička razvojna banka takođe suspenduje ovu firmu zbog prevarnih i koruptivnih praksi vezanih za njihovo poslovanje u oblasti nadzora.

“Ta firma u Srbiji ne samo da je radila na projektu Železničke stanice kao nadzor, nego radi na velikom broju najbitnijih, strateških i najkompleksnijih projekata u Republici Srbiji i prema podacima koji su javno dostupni na njihovom sajtu i drugim izveštajima, vidimo da rade projektovanje dve linije metroa. Radili su stanicu na pruzi Novi Sad-Subotica, međutim rade i sada na projektu železničke pruge Beograd-Niš. Pored toga, preko firme koju su kupili, učestvuju i u projektu EXPO 2027”, kaže Obradović, prenosi Vreme.

Dokument i tekst možete videti na sajtu nedeljnika Vreme, OVDE.

Izvor: Vreme, 021.rs
Foto: Arhiva