Miloš Vučević nedavno je izjavio da Novi Sad ima najbolje organizovani javni gradski prevoz u Srbiji. S obzirom na činjenicu da se Novosađani sa jednog na drugi kraj grada mogu prevesti za 55 dinara i da je mesečna karta znatno jeftinija nego u Beogradu, te da se autobusi na gradskim stajalištima pojavljuju bez velikih kašnjenja to je donekle tačno.
Međutim, ono što ovih dana zanima naše sugrađane jeste pitanje: “Koliko zaista košta karta za jednu vožnju u novosadskom JGSP i kako je regulisano plaćanje iste?”
Naime, na skoro svim voznim linijama Novosađani za 55 dinara dobijaju “kombinacije” karata, uz napomenu vozača da obe važe za jednu vožnju. Naši sugrađani podelili su na Fejsbuk stranici Uživo sa novosadskih ulica zanimljive fotografije na kojima se mogu videti karte koje su prethodnih dana dobili po ulasku u neki od gradskih autobusa.
Čini se da je nakon kupovine nekoliko novih autobusa nestalo novca za štampanje karata, pa su vozači prinuđeni da koriste i one u vrednosti od 5 dinara koje su važile pre jedne decenije.
“Kombinovana karta” vredna 55 dinara može se dobiti u kartama starim nekoliko godina i najčešće izgleda ovako: 50+5 ili 30+25 dinara.
Izgleda da je, pored nedostatka karata, u JGSP ovih dana zafalilo i tonera, pa čuvene mašinice koje se još uvek koriste u nekim od autobusa ponekad “izbace” beli papir na kojem nedostaju osnovne informacije koje bi na karti trebalo da budu vidljive.
Poseban detalj koji je nasmejao Novosađane jeste i činjenica da je na nekim kartama reč cena ispisana na ijekavici, pa se među korisnicima javnog gradskog prevoza postavlja pitanje kome su te karte namenjene – da li Novosađanima ili stanovnicima “Srpske Atine” koji su u Novi Sad došli iz bivših republika SFR Jugoslavije?
Autor: NSHronika.rs
Foto: NSU – Uživo sa novosadskih ulica / Facebook