Početna Danas u gradu Žalba “koči” kamere u novosadskim autobusima

Žalba “koči” kamere u novosadskim autobusima

0

ThinkstockPhotos-160470276Postavljanje sistema za video-nadzor u autobuse JGSP “Novi Sad” “zakočeno” je već više od četiri meseca. Ovaj posao, kako objašnjavaju u JGSP “Novi Sad”, usporio je prigovor na tenderski postupak, tako da se, oglašavanje Komisije za zaštitu ponuđača očekuje već više od četiri meseca.

Ugradnja kamera, odnosno kompletnog sistema za video-nadzor, da ovih problema nije bilo, mogla je već da bude privedena kraju, pošto su ponude otvorene i najbolja je izabrana još 18. decembra prošle godine. Posle otvaranja ponuda, međutim, jedan od učesnika na tenderu uložio je prigovor, tako da se o njemu mora izjasniti Komisija za zaštitu prava ponuđača. Na ovo izjašnjavanje, međutim, još uvek se čeka…

Na tenderu za kupovinu video-opreme za prvih 30 autobusa pristiglo je pet ponuda. Dve su bile ispravne, pa je odabrana zajednička ponuda “Neolinka” iz Veternika i kompanije “Ekonomistelektro” iz Beočina vredna 5,8 miliona dinara. Prigovor na tender, međutim, podneli su ponuđači “Penta” iz Pule i “Ekontrol” iz Novog Sada, koji su zajedno nastupali. Odbijeni su, zbog toga što nisu imali potpunu dokumentaciju – podsećaju u JGSP.

Posle ovoga, obratili su se Komisiji, a kako ističu u JGSP, bez stava ovog organa, ugradnja video-nadzora u autobuse ne može da počne.

PILOT-PROJEKAT

U okviru pilot-projekta, sistemom video-nadzora već je, prošle godine, opremljen jedan od autobusa JGSP, koji učestvuje u redovnom saobraćaju, odnosno prevozi putnike na svim linijama JGSP “Novi Sad”.

Planovi JGSP “Novi Sad”, inače, podrazumevaju da sva svoja vozila opreme sistemima video-nadzora. Ovi uređaji, odnosno po najmanje četiri kamere u svakom autobusu, trebalo bi da se nađu u gotovo 230 autobusa gradskog prevoznika. Na taj način povećala bi se pre svega bezbednost putnika, ali i vozača i kontrolora, koji su često izloženi napadima huligana.

Nabavka opreme će se obavljati sukcesivno. Prvo bismo opremili 30 autobusa da na njima proverimo kako funkcioniše sistem na većem broju autobusa. Na taj način, takođe, možemo da utvrdimo i koliko kamera raznih tipova treba da postavimo, a i da testiramo koju i koliko druge opreme treba obezbediti za preostale autobuse u voznom parku da bi sistem kvalitetno funkcionisao – planiraju u JGSP.

Izvor: Novosti
Foto: Ilustracija – Guliver / ThinkstockPhotos