Mlada i talentovana Novosađanka Vanesa Bajić postala je deo IT industrije pre nešto više od dve godine, a trenutno radi na poziciji PPC Stratega u okviru kompanije “Brisbane Digital”. Njeno interesovanje za PPC (Pay Per Click) segment nametnulo se kao logičan sled priče o web dizajnu o kom je učila na master studijama 2013. godine, a pozicija Stratega zadovoljava njenu potrebu za učenjem, istraživanjem, i primenom znanja u realnom vremenu. Za portal NSHronika.rs Vanesa nam prenosi svoja iskustva i viđenje IT zajednice iz ugla jednog insajdera.
Šta pozicija PPC Stratega podrazumeva i kakva znanja i kvalifikacije zahteva?
– Da biste ispratili promene koje se dešavaju na društvenim mrežama i internet pretraživačima, potrebno je da istražujete tržište i ciljanog posetioca i da istom u datom trenutku isporučite ključnu poruku. PPC Strateg donosi odluke zasnovane na trenutnim i važnim informacijama. Strategija i taktika se stalno redefinišu i donose uspeh temeljen na primeni saznanja stalnog testiranja, targetiranja, merenja i analize. Da biste dobro radili ovaj posao potrebno je da mnogo istražujete, učite stalno i znanje primenjujete u realnom vremenu.
Koji su najveći izazovi sa kojima se u poslu srećeš, i da li si se zbog činjenice da si žena nekada našla u situaciji gde su se doveli u pitanje tvoja stručnost, kredibilitet, znanje ili autoritet?
– Velike i male promene koje uvek dolaze nenajavljeno i koje u svakom trenutku morate biti spremni da dočekate. Na svojoj koži zaista nikada nisam osetila takvu vrstu diskriminacije, a na kraju krajeva, u našem timu od četvoro ljudi, tri su žene.
Kako izgleda jedan tvoj prosečan radni dan?
– Započinje Skype video pozivom sa članovima tima koji prvenstveno služi za razmenu informacija i kreiranje plana zadataka za taj dan. Sledi mnogo mejlova, obavljanje zadataka i uvođenje novina dok se ideje rađaju negde između dva monitora.
Šta misliš o organizacijama poput “Girls Who Code” koje nastoje da premoste rodni jaz u IT industriji?
– Sve što služi za inspiraciju i edukaciju i što može nekome da pomogne ili podstakne na pozitivne promene i napredak u potpunosti podržavam.
Koliko misliš da ekspanzija tehnologije i programiranja kao pojave utiče na kulturne i društvene promene današnjice?
– Dokle god istom upravljaju sposobni i pametni ljudi i sistemi ona umnogome može da olakša život pojedinca i približi ono što je nekada bilo nezamislivo, što kulturno, što društveno.
Koji su to najčešći stereotipi o ženama u ovom poslu?
– Mislim da ih je ovde manje nego u drugim poslovima, ali da se zbog razlike u broju žena, odnosno muškaraca (koja se sve više smanjuje) stiče utisak da ih ima više nego u drugim oblastima.
Šta je najbolji deo tvog posla a šta najgori?
– Najbolji deo je što svaki dan učite i saznajete nešto novo i želju za samorazvitkom svakodnevno možete da zadovoljite, a to je istovremeno i najgori deo posla.
Da li misliš da se mladi danas masovno opredeljuju za usavršavanje u oblasti IT-a zbog novca i visokih plata o kojima se priča, ili usled ljubavi prema toj oblasti i profesiji?
– Verujem da novac može biti motivacija da se krene ovim putem, ali bez ljubavi se na istom ne može o(p)stati. Mislim da ima i jednog i drugog, ali se vrlo brzo to i odrazi na rezultate.
Da li je zaista lako pronaći posao u IT sektoru?
– Onaj ko poseduje odgovarajući spoj znanja i umeća naći će svoje mesto. Da li će to biti lakše ili teže zavisi od stava.
Šta smatraš svojim najvećim poslovnim uspehom i kakvi su tvoji planovi za budućnost?
– Za mene je uspeh rad sa ljudima od kojih svaki dan nešto naučim i takva radna atmosfera koja me inspiriše da napredujem.
O budućnosti, u budućnosti, uvek dalje, više, bolje.
Šta bi savetovala budućim kolegama?
– Da nikada ne gube želju za sticanjem novih znanja.
Autor: Marija Milošević
Foto: Privatna arhiva