Početna IT & Business Lidija Ćulibrk: Prihvatite život kakav jeste – nesavršen, i sebe kao nesavršeno...

Lidija Ćulibrk: Prihvatite život kakav jeste – nesavršen, i sebe kao nesavršeno ljudsko biće u njemu!

0

12923211_10208936990599863_6293087770698914148_n

Za one koji ne znaju, mada njih je malo, Lidija Ćulibrk je glavna i odgovorna urednica magazina “Lepota&Zdravlje”. Da, ona koja ulepšava vaše odrastanje i sazrevanje punih 15 godina. Srdačna žena, iskrenog osmeha, uspešna u svom poslu, pomerila je granice očekivanja i zadobila poverenje čitateljki širom Srbije i regiona. Lidija je osoba kreativnog duha koja stalno istražuje i uči, i to od srca savetuje i mlađim kolegama. Ove godine njen, naš i vaš magazin proslavlja jubilej, petnaestogodišnjicu postojanja, koji je svojim, ali i trudom svog tima uspela da postavi na sam vrh. Za naš portal, Lidija je opisala kako su izgledali njeni počeci u izdavaštvu, koliko joj je obrazovanje kliničkog psihologa pomoglo da razume potrebe čitateljki, ali i koje osobine krase jednu pravu i uspešnu urednicu.

Opišite nam svoje početke? Sa kojim izazovima ste se susretali?

– Pre svega, bio je veliki izazov uploviti u svet izdavaštva nakon više od decenije rada u zdravstvenoj ustanovi sa psihijatrijskim bolesnicima. Tada na tržištu nije postojao nijedan ‘lajfstajl’ magazin i moj zadatak je bio da osmislim jedan takav. Tako je nastala “Lepota&Zdravlje”. Izazov je bio usmeriti ženu da ne razmišlja o sebi samo kao o “članu porodice” – supruzi, majci, kćerki već kao o individui koja ima pravo na svoj svet i mimo tih uloga. Nekada se to postiže samo fokusiranjem na ulepšavanje a nekada kroz podsticanje njene karijere ili duhovnog razvoja.

S obzirom na to da se vaše primarno obrazovanje iz kliničke psihologije bavi evaluacijom individualnih sposobnosti i crta ličnosti, koliko vam je to pomoglo u novinarsko-uredničkoj profesiji?

– Ja sam se u Kliničkom centru zaista bavila evaluacijom ličnosti iliti psihodijagnostikom. Međutim, psihologija je mnogo više od toga. U izdavaštvu mi je pre svega pomogla kroz svest o afinitetima, preferencijama, težnjama, vrednostima koje žene zanimaju. Naša žena je drugačija od žena iz drugih zemalja i licencni magazini koji su se pojavili na tržištu i slepo kopirali sadržaj bazično namenjen Francuskinji ili Amerikanki nisu bili uspešni. Poznavati našu ženu, znati koliko trendova iz sveta joj prija, a šta joj je previše, šta je u skladu sa njenim ukusom a šta ne, i pratiti te promene kroz vreme jeste pravi izazov za psihologa. Način na koji ćete opremiti tekst i privoleti čitateljku da konzumira vaš sadržaj, a posle i ostane verni kupac magazina, je takođe “psihološka priča”. Ima mnogo veze sa tim kako se obraćate ženi za koju pišete, svojoj čitateljki.

Kakav je osećaj znati da imate veliku odgovornost jer vodite časopis koji je najčitaniji u Srbiji i regionu?

– Odgovornost je dobar osećaj jer ide uz mogućnost uticaja. Lepo je kada možete kroz “šarene” i ženama pristupačne sadržaje da plasirate neke ozbiljne i važne teme. Ja znam da žene ne čitaju stručnu zdravstvenu literaturu niti angažovane časopise ili apstrakte naučnih radova. Jedini način da pročitaju nešto važno o prevenciji bolesti, o zdravom načinu života, o svom psihološkom funkcionisanju, duševnom životu i duhovnosti je da pročitaju u magazinu. Ako ih mi zaintrigiramo možda će promeniti neke loše navike, otići kod lekara, početi da vežbaju ili se zainteresovati za neku tematiku i produbiti je čitanjem stručnije literature.

10635811_10204590124370924_326853364656057201_n

Za one koji ne znaju – kako nastaje koncept magazina “Lepota&Zdravlje”? Odakle crpite sve te sjajne ideje?

– Sve što se nalazi u magazinu je deo naših života ili predstavlja trendove koji će u perspektivi doći do nas i postati deo naših života. Život je bogat, i u svojoj slojevitosti nosi mnoštvo sadržaja. Svaki broj magazina je premali da bi u njega stalo sve što smatramo da je zanimljivo i važno. I svakog meseca sa žaljenjem odustanemo od niza tema koje smo planirali da spakujemo u broj. Ali zato imamo mnoštvo sadržaja na portalu i konferenciju “Pro Femina” na kojoj se bavimo i važnim, društveno-angažovanim temama.

Na koji poduhvat ste najponosniji u toku petnaestogodišnjeg rada?

– Pre svega, ponosna sam na to što je brend opstao i sačuvao lidersku poziciju na tržištu i pored pojave mnogobrojnih licencnih magazina, niza pokušaja drugih izdavača da naprave svoje kopije “Lepote&Zdravlja”, pored velike ekonomske krize i pojave digitalnih medija na kraju. Ponosna sam što smo “sačuvali” nisku cenu magazina i omogućili da bude dostupan svakoj ženi, kao i na to što imam slobodu u izboru svog tima i slobodu uređivačke politike, što je velikim delom i razlog uspešnosti brenda.

Ko vam je pružao najveću pomoć i podršku?

– Da mi brat, u momentu kada sam se dvoumila oko posla na klinici, nije ponudio posao u njegovoj izdavačkoj kući, ne bi bilo ovakve “Lepote&Zdravlja”. I on i ja bismo bili na gubitku.

Koje osobine krase uspešnu urednicu?

– Morate biti radoznali i u toku sa brzim promenama u svim segmentima života, ili bar prepoznati ljude koji će vam biti dobri saveznici u poslu. Treba da se preispitujete i da vam nad glavom visi upitnik – “Da li ovo može bolje?”. Treba da se pitate, za svaku stranicu koju napravite, svaku rubriku i prilog: “Da li bi neko zbog ovog kupio magazin, da li je zanimljivo, vredno nečije pažnje?”. I da cenite i volite čitateljke kojima se obraćate, da se nikada ne postavljate superiorno, da ih ne frustrirate (na primer predlažući im trendi odeću koja košta više nego njihova plata). Da uvek budete jedna od njih!

Šta biste savetovali mlađim kolegama?

– Prvenstveno da puno čitaju da bi naučili da pišu i logički misle. Sve može da se nauči ako neko ima zdrav i logičan sistem razmišljanja. Da se odupru zahtevu “sve, sad, odmah, brzo” i da daju sebi vremena da nauče posao, izuče zanat.

12987098_10154245577789391_6440860002958792590_n

U toku svih ovih godina, da li možete da izdvojite nešto što vas je posebno oduševilo, ali i nešto što vas je duboko razočaralo?

– Oduševljavaju me sve akcije magazina u kojima imamo interakciju, bilo sa čitateljkama, oglašivačima ili različitim partnerima naših mnogobrojnih projekata. Imamo divnu saradnju sa devojkama iz Dečjeg sela u Sremskoj Kamenici gde zajedno sa našim poslovnim partnerom, kompanijom “L’Oreal Balkan”, realizujemo akciju “Nega je važna, važne ste vi”. Uvek sam srećna kada pomognemo ženama koje se bave različitim zanimljivim projektima, pokreću svoje poslove i idu za svojom zvezdom.

Opišite nam jedan vaš radni dan?

– Svoj radni prostor delim sa celim timom na šta sam posebno ponosna. Odolela sam tome da imam veliki, lep urednički prostor samo za sebe sa velikim buketom cveća na stolu. Nemam ga. Radim u “open spejsu” sa još 15 kolega. Ipak, potrebno mi je vreme u kom ću biti sama i moći da razmišljam ili pustim da mi dođu dobre i kreativne ideje. To se dešava najčešće tokom neke rekreacije i boravka u prirodi koji su neizostavni u mom danu. Na posao dolazim ili peške ili biciklom. Vežbam jogu, a sada držim časove joge za kolege. To me posebno raduje i imam priliku da komuniciram sa svojim kolegama na drugačiji način. Kuvam, čitam, gledam filmove, družim se sa svojom decom kad imaju vremena za mene.

Zračite posebnom energijom. Možete li nam otkriti koja je tajna vašeg osmeha?

– Za mene je najvažnije da stalno učim. I dokle god bude stvari koje ću želeti da naučim, saznam i isprobam, moći ću mnogo toga da dam, bilo da je u pitanju posao ili privatni život. A imam i lepu i pametnu decu koja me stalno teraju da budem mlada.

Svako od nas ima najdraži album sa uspomenama iz detinjstva. Opišite ga u tri reči.

– Raspust, baka, veliki sneg.

Za kraj, šta biste poručili čitaocima NsHronike, ali i vašim čitaocima?

– Vodite zdrav život, malo korigujte ishranu, budite fizički aktivni, idite na redovne lekarske kontrole ali se nemojte opterećivati ničim. Otkrijte šta vas čini srećnima jer se to menja s godinama. Okružite se pozitivnim ljudima i izbegnite one koji su vam “teški”. Prihvatite život kakav jeste – nesavršen, i sebe, nesavršeno ljudsko biće u njemu. Neka vam lepo lice s naslovnice ulepša dan ali nemojte težiti da budete neko drugi, budite najbolja verzija sebe same.

Autor: Tamara Kovačević
Foto: Privatna Arhiva/Nemanja Atanacković