Da bi se napravio park na prostoru između Nove Detelinare i Novog naselja, potrebno je izmeniti Urbanistički plan, a potom i rešiti imovinsko-pravna pitanja sa Železnicama Srbije što se neće dogoditi u skorijoj budućnosti.
Naime, iako je bilo najavljeno da će Grad obezbediti sve uslove da gradnja parka na ovoj lokaciji počne i završi do kraja 2015. godine, više je nego izvesno da će ta ideja ostati samo na papiru ili će čekati godinama na realizaciju.
Ova zelena površina od oko deset hektara delimično je u vlasništvu Železnica Srbije i predstavlja ruglo, a ni posle godinu dana nema nikakvih pomaka u realizacij planova iako je Gradsko zelenilo odavno uradilo idejni projekat. Sam prostor je ograničen ulicama Radomira Raše Radujkova, Bulevarom Evrope, Ulicom Đorđa Nikšića-Johana i novoplaniranom Ulicom Milana Ješića Ibre.
Proteklih godina Nova Detelinara je sagrađena, a da prilikom izgradnje nije ostalo puno zelenih površina i evidentan je nedostatak zelenila. Ovde i na Novom naselju s kojim se graniči sada živi više desetina hiljada ljudi i najbliži parkovi, Futoški i park kod Železničke stanice nisu dovoljni da pokriju potrebe stanovnika.
Inače, urbanistički akti predviđaju da se tu sagradi nekoliko višespratnica, viših od 10 spratova. Promenom planova, zgrade bi zamenile zelene površine. Najveći problem je to što pruga prolazi kroz budući park, a taj problem mora da se reši sa Železnicama Srbije, što je na “dugom štapu”.
Prema nezvaničnim procenama koje je 021.rs ranije dobio iz gradskih službi, za gradnju parka je potrebno od 100 do 120 miliona dinara.
Autor i foto: 021.rs