“Ovogodišnji Exit festival privredi Novog Sada i Srbije doneo je 13,94 miliona evra“, izjavio je danas direktor i osnivač Exita Dušan Kovačević.
Kovačević je Tanjugu rekao da je prosečna potrošnja gostiju i posetilaca u u hotelima, restoranima, kafićima, taksijima, prodavnicama itd. iznosila 468 evra za sve vreme trajanja festivala, kao i u celom periodu njihovog boravka u Novom Sadu.
Navedeni rezultati su, prema njegovim rečima, rezultat istraživanja ekonomskog doprinosa Exita turističkoj privredi Novog Sada i Srbije koje je sprovela Agencija “Tim”, a koji, kako je istakao, govore da je taj doprinos izuzetan i da je evidentan rast iz godine u godinu.
“Ovogodišnji rezultati izuzetno dobri. Istraživanje Agencije ‘Tim’ je pokazalo čak 13,94 miliona evra ekonomskog doprinosa Exita 2016. godine turističkoj privredi Novog Sada i Srbije. Ove godine smo imali preko 30 odsto više gostiju iz inostranstva, a prosečna potrošnja po jednom gostu je bila 468 evra”, rekao je Kovačević.
Po njegovim rečima, pomenuto istraživanje pokazuje da su najplatežniji gosti iz zapadne Evrope koji prosečno troše 721 evro, te da se među njima pored tradiconalnih brojnih gostiju iz Velike Britanije i Holadija, sve više nalaže i gosti iz Nemačke i Austrije. Najmanju potrošnju, zabeležili su domaći gosti koji su u Novom Sadu u proseku trošili po 199 evra.
“Ove godine kao nikada do sada svetski mediji su obratili pažnju na Exit. Sve je počelo nagradom za najbolji evropski festival od strane ‘Europe best destinacion’, koja važi za najznačajniju turističku nagradu u Evropi, ona je privukla za sada najjaču pažnju svetskih medija, tako da su ove godine o Exitu kao jednom najboljih svetskih festivala govorili CNN, Gardian, New York Times, Vog, Kondenesta, Dejli mejla…Svi oni su svojim čitaocima, gledaocima i slušaocima preporučili da posete Novi Sad i Srbiju, a sudeći po pokazateljima koji govore da beležimo rast preko 30 posto stranih turista, izgleda da su ih oni i poslušali”, istakao je Kovačević.
On je naglasio da su se obistinila predviđanja da će dobijanje pomenute najznačajnije turističke nagrade, dati dobre rezultate koji se ogledaju u značajnim, pre svega ekonomskim benefitima koje Exit donosi domaćoj privredi.
Direktor komunikacija u Exit timu Sagor Mešković rekao je Tanjugu da ove godine po prvi put tokom leta Exit festival ima prijavljene fanove za naredno izdanje tog festivala i to njih čak 20.000.
“Ono što smo priželjkivali od kako Exit postoji jeste i ta određena izvesnost, koju ove godine po prvi put imamo, a koja znači da čim se završi jedno festivalsko izdanje odmah budu poznati i datumi i nova tema idućeg festivalskog izdanja, kao i da počne rana prijava fanova iz celog sveta koja je već u prvih nekoliko dana zabeležila određeni rekord. Tako se desilo da posle samo deset dana imamo već 20.000 prijavljenih fanova iz oko 60 zemalja sveta za ‘Exit leto ljubavi 2017.godine’, kako je geslo narednog festivalskog izdanja”, rekao je Mešković.
Po njegovim rečima na spisku zemalja iz kojih su se ljubitelji Exita prijavili za sledeću godinu, pored uobičjanih destinacija iz Zapadne i Istočne Evrope nalaze se i Brazil, SAD ili Australija, ali i neke egzotične zemlje kao što je Mauricijus.
“To je samo potvrda da u današnje vreme kada je nova tehnologija toliko dostupna, odnosno kada je internet jedan od osnovnih sredstava komunikacije, Exit svoju publiku pronalazi i lakše i brže i sa njom ostvaruje direktan kontakt, što je i potvrda da internacionalni efekat Exita i njegovi ekonomski pokazatelji u budućnosti mogu samo da rastu i budu još značajniji”, istakao je Mešković.
Portparolka Turističke organizacije Novog Sada Tihana Putin je istakla da Exit festival nema samo tokom leta uticaj na turističku ponudu Novog Sada već je njegov uticaj na sve aspekte turizma u gradu ogroman tokom cele godine.
“Možemo da pričamo o tome da Exit ima uticaj generalno na razvoj turizma Novog Sada tokom cele godine. Exit se spominje u svim mogućim brošurama kada je reč o promociji turizma, apsolutno nigde nije izostavljen, kao manifestacija koja ne samo treba da se poseti, nego kao i manifestacija koja je ispromovisala Novi sad i njegovu turističku ponudu”, rekla je Putin naglasivši da je Exit dobar primer kako treba turizam da se razvija tokom čitave godine.
Po njenim rečima ekonomski efekti Exita su vidljivi ne samo kroz pansionsku potrošnju, u smislu bukiranja smeštaja, jer ako se, kako je kazala, uzme u obzir da je prodaja i promocija Exita za 2017. godinu, onda ćemo imati buking možda i punu godinu dana unapred, “što je savršeno sa stanovišta pripreme smeštajnih kapaciteta, ali i sa stanovištva pokretanja lokalne privredu pa, na primer, proizvođači suvenira, restorani i mnogi drugi unapred moći da se pripreme za tu sezonu”.
“Turistička organizacija Grada Novog Sada pokrenula je bilbord kampanju u Regionu kojom se bilbordima postavljenim u Ljubljani, Zagrebu, Banjaluci, Nišu, Subotici, Beogradu i Novom Sadu promovišu svi letnji festivali koji se od početka juna do kraja septembra održavaju u Novom Sadu. naravno centralno mesto u toj kampanji zauzima Exit festival jer to zbog broja posetilaca i svog značaja i zaslužuje”, zaključila je Putin.
Autor: Tanjug
Foto: fondacija.exitfest.org