Gradski prevoznik planira da ove godine ponovo pokuša da obezbedi novi elektronski sistem naplate. U planu poslovanja GSP je naveo da je za ovu nabavku predviđeno 115 miliona dinara, ali za sada nije poznato kada će uslediti javna nabavka, jer su prioriteti ovog preduzeća da se prvo obezbede sredstva za kupovinu novih autobusa.
Ipak, ukoliko usledi tender, promenio bi se sistem koji postoji preko 40 godina, i Novosađani bi dobili mogućnost da vožnju autobusima GSP-a plaćaju na sličan način kao što je to rešeno u Beogradu sistemom “Bus plus”.
Podsetimo, novosadski javni prevoznik već deset godina planira da uvedene novi sistem naplate, ali mu tenderi stalno propadaju najviše zbog žalbi samih ponuđača na tenderski postupak.
Poslednji tender je bio 2014. godine i od tada GSP nije pokušavao da ga ponovi. Na poslednjem tenderu su se kao ponuđači pojavili Institut Mihajlo Pupin d.o.o. iz Beograda, “Apex Solution Technology” iz Beograda, Penta d.o.o iz Pule, kao i kompanija Asis Elektronik iz Istanbula. Tada je najnižu ponudu od 116 miliona dinara i rokom isporuke od 75 dana dao “Apex” koji je široj javnosti poznat kao preduzeće koji je uveo sistem “Bus plus” u Beogradu. Taj tender je propao jer nijedan ponuđač nije ispunio tehničke zahteve koji su traženi u konkursnoj dokumentaciji.
Inače, 2014. godine je bilo predviđeno da se upotrebi 130 miliona dinara za uvođenje sistema, što je više nego sada, a s obzriom da se evro skočio u poslednje tri godine, postavlja se pitanje da li će GSP morati da poveća sumu pre javne nabavke.
Ukoliko bi se uveo elektronski sistem naplate, bile bi uvedene beskontaktne elektronske karte koje bi se kupovale na kioscima, a putnici bi dobili mogućnost izbora velikog broja tarifnih paketa. Broj vožnji za određenu relaciju mogao bi se kombinovati sa brojem linija ili elektronskom kupovinom pojedinačnih karata.
Autor i foto: 021.rs