Drugi dan 62. Sterijinog pozorja, obeležio je kako početak takmičarskog dela festivala, izvođenjem predstave glumaca Beogradskog dramskog pozorišta ,“Moje dete” po tekstu Stojana Srdića a u režiji Ane Đorđević, a startovao je i Međunarodni program “Krugovi”, Buljanovom tektonskom režijom, “Tri zime” na verovatno najzreliji tekst do sada hrvatsko-engleske dramaturške vedete, Tene Štivičić, u izvođenju dela Drame Hrvatskog narodnog kazališta (HNK).
I dok smo na sceni “Ujvideki sinhaza”, zajedno sa žirijem koji sačinjavahu vedete: glumci Emina Elor, Predrag Miki Manojlović, akademik Isidora Žebeljan, i reditelji Nikita Milivojević i Aleksandar Popovski, bili u prilici da pogledamo tešku, perverzno mučnu, priču o stradanju desetogodišnje devojčice koja preživljava silovanje, sirotište, roditeljski alkoholizam, a nadasve naš poslovično, odvratni i neefikasni sistem (državne) socijalne i zdravstve zaštite, smešten okvirno dakako, u jednu romsku porodicu, blagodareći sjajnoj Jovani Gavrilović u ulozi devojčice Ranke, te Ivani Nikolić, Andreju Šepetkovskom, Vladanu Miliću, Jelisaveti Orašanin i Mladenu Sovilju koji su nosioci rola ove socijalno-psihološke drame, čiji kostim potpisuje Lana Cvijanović, minimalističku scenografiju Milica Vučković dočim je kompozitor Vladimir Petričević.
Međunarodna selekcija “Krugova” od 21 čas, započela je pravom poslasticom za Sterijance i pozorišnike, nagrađivanim tekstom u Velikoj Britaniji (Susan Smith Blackburn Prize), lepe dramaturškinje Tene Štivičić, “Tri zime” u izvedbi glumaca HNK: Ksenije Marinković, Nine Violić, Dragana Despota, Barbare Vicković, Alme Price, Jadranke Đokić, Luce Anić, Siniše Popovića, Made Peršić, Bojana Navojeca, Damira Markovine, Slavka Jurage i Mislava Čavajde.
U osebujnom, razigranom, minucioznom do detalja rediteljskom ključu, Ivice Buljana, perfektnoj scenografiji, Aleksandra Denića i kostimima Ane Savić-Gecan u puna tri sahata, pratismo radnju drame–hronike (gotovo svojevrsnog pandamskog bildungs romana kakve pisahu Tomas Man ili Sloba Selenić) o četiri generacije žena u tri različite porodice koje prolaze kroz istorijski žrvanj vremena, u različitim društveno-političkim okolnostima na različite načine.
Beše to apoteoza porodičnih demona o ovoj Sterijanskoj večeri.
Dakako, nisu izostali ni off, odnosno prateći programi u toku jučerašnjeg dana, te je tako u pre podnevnim časovima održana tradicionalna manifestacija “Scena, maska, lutka, kostim” koju Sterijino pozorje realizuje sa Centrom za likovno obrazovanje omladine i dece Vojvodine i gde su dodeljene nagrade za najbolja učenička ostvarenja u pogledu zadate teme. U prostorijama “Šok zadruge” održana je Izložba studenata druge godine doktorskih studija Scenskog dizajna u saradnji sa Fakultetom tehničkih nauka. O koncu, izložbu “Osceni se” u donjem foajeu scene “Jovan Đorđević”, rediteljka i književnica, Vida Ognjenović je otvorila izložbu radova studenata scenografije, upriličenu Sterinijim pozorjem blagodareći saradnji sa Fakultetom primenjenih umetnosti u Beogradu.
Pored članova žirija, naših i međunarodnih istaknutih umetnika i stvaralaca, međ pozorišnicima i Sterijancima o “porodično-demonskoj večeri” drugoga dana festivala, prepoznasmo i zamenika pokrajinskog sekretara za kulturu, informisanje i međuverske zajednice, Nebojšu Kuzmanovića; porodično stigoše i Simurdići – doajen jazz novinarstva i kritike Vitomir, podmladak Aleksandar (Evropski pokret u Srbiji) i mati Marija; dugodecenijski kadgodnji direktor Sterijinog pozorja, Mileta Radovanović i supruga mu Katarina Ćirić; bračni par Radonjić – teatrolog Miroslav S. i anglistkinja, Marija; reditelji: Voja Soldatović, Predrag Zavišić: upravnik “Novosadskog pozorišta”, Valentin Vencl; upravnik Biblioteke Matice srpske i predsednik UO SNP, Selimir Radulović; izdavač, Dragan Šaponja; glumci: Miljan Vojnović, Goca Đurđević Dimić; Mira Banjac; Mirjana Gardinovački; Radoje i Jelena Čupić; Lena Bogdanović; Sonja Damjanović; Peđa Momčilović; Vera Hrćan Ostojić.
Međ pripadnicima sedme sile prepoznasmo: Miroslava Stajića, Vesnu Farkaš; Teofila Pančića, Tanju Nježić; Bojanu Karavidić; Stašu Jamušakov i Voju Alimpića; Slobodana Savića; behu tu i dramaturzi ikritičari: Saša Milosavljević, Igor Burić, Boživar Knežević; Vlada Crnjanski; prevodioci: Bojana Kovačević Petrović i Zdenka Valent Belić; direktor Doma zdravlja Novi Sad, dr Veselin Bojat i supruga mu dr Nataša Nikolić; bračni par Labudović– Boris i Helena; arhitektica, Gordana Đilas; upravnik SNP, Zoran Đerić; dr Vesna Najdovska; Mirko Štark, profesor Gebauer; Biljana Jaramaz i Aljoša Borut; Mia Doroški iz Muzičke omladine Novog Sada; predsednik Fondacije “Novi Sad EPK 2021”, Nemanja Milenković; Dušana todororović; scenografkinja, Diana Milović; predsednik Advokatske komore Vojvodine, Dejan Ukropina; Goran Ibrajter; Geroslav Zarić; fotografi Aleksandar Plačkov i Branislav Lučić; Biljana Hrnčić; ekonomistkinja i kadgodnja odbornica Skupštine grada, Jasna Kazimirović Gajić; slikarka, Gordana Jankov; Geroslav Zarić i Svetislav Jovanov; tužilac, Vladana Todorić i savetnik u pokrajinskom sekretarijatu za zdravstvo, Sandra Čavić, kustoskinje Ljlijana Dinić i Ivana Koči i brojni drugi.
Autor: Teodora Ž. Janković
Foto: Srđan Pablo Doroški