U okviru dugodecenijske saradnje sa Medija centrom „Odbrana“ Doma Vojske Srbije, Ustanova za izradu tapiserija- „Atelje 61“, sinoć se pred brojnim publikumom i stručnom javnošću, te znatiželjnicima i mariocima tapiserijske umetnosti, predstavila sa 30-ak tapiserija, autorske postavke i tumačenja „Novosadske tapiserijske scene“, istoričarke umetnosti i kustoskinje, Goranke Vukadinović.
Dobri temelji na kojima se „Atelje 61“ razvijao u prethodnih bezmalo šest decenija, napori da se u okviru ove umetnosti dosegne visok nivo kvaliteta,danas potvrđuju „Atelje 61“ kao jedini profesionalni i kompleksni centar za tapiseriju na Balkanu, i jedan od malobrojnih u Evropi. Takva posebnost nametala je ideju da se njegova delatnost vremenom proširi, te se „Atelje 61“ danas ima za smatrati jednom od najbogatijih i najreprezentivnijih zbirki tapiserija, sa jedinstvenom kolonijom tapiserista i galerijom tapiserija koja nosi ime svo go snivača, vojvođanskog slikara ,Boška Petrovića, školom tkanja i izlagačkom aktivnošću.
Otvarajući izložbu, ove podatke su napomenule kustoskinja Medija centra „Odrana“, Jelena Knežević i Teodora Ž. Janković, zadužena za odnose sa javnosti, dočim je sama autorka postavke Goranka Vukadinović istakla sledeće:
– Značajan je podatak da su u radionici „Ateljea 61“ pored ostvarenja velikog broja autora iz zemlje i inostranstva, izvedene tapiserije po kartonima više od 80 umetnika iz Novog Sada, doprinoseći tako visokopozicionirnoj ulozi ovog grada u okvirima i umetnosti – istakla je među ostalim, autorka postavke Vukadinović.
Izložba prati razvoj novosadske tapiserijske scene kroz delove opusa 11 umetnika,odabranih zbog svoje posvećenosti ovoj vizuelnoj umetnosti. Posebnost Zbirke aTeljea 61, dakako čine dela onih umetnika koji su tapiseriju, odabrali kao svoju vokaciju, poupt narečenog osnivača: Biška Petrovića, Etelke Tobolke, Nade Poznanović Adžić,Nade Mančić, i Borislave Nikolovske.
Izgrađeni senzibilitet ka tapiserijskom mediju imaju i idejna Rešenja Milice Mrđe,Smiljane Hadžić, Hige Đuragića i Maje Miščević, dočim tapiserije Branislava Dobanovačkog i Miodraga Miše Nedeljkovića , vrednuju se kroz korelaciju sa drugim likovnim disciplinama.
Kako ističe autorka postavke Vukadinović, značajan faktor u oblikovanju specifikuma novosadske tapiserijske scenwe, predstavljaju i tapiserije koje se čuvaju u zbirkama muzeja i galerija,privtnim kolekcijama, te ostvarenjima Potpisa koji oplemenjuju prostore mnogih javnih institucija i objekata u ovom gradu.
Izložba je otvorena do 26. juna u Domu Vojske Srbije.
Autor: Teodora Ž. Janković
Foto: Filip Dolinaj