Šarmantan portret legendarnog modnog dizajnera Manolo Blanika i priča o tome kako ga je njegova ekstraordinarna posvećenost svom zanatu učinila najpoznatijim luksuznim obućarem. U filmu se prikazuju zverke modne scene Ana Vintur, Rijana, Karli Kos i mnogi drugi.
Manolo Blanik cipele su „bolje od sexa“ rekla je Madona osamdesetih, a ta tvrdnja važi i danas. Ana Vintur, urednica Voga nosi isključivo manolice, i ne seća se kada je “poslednji put nosila cipele nekog drugog dizajnera“, a ni ne gleda ih. Keri Bredšo ih je promovisala u seriji „Seks i grad“ i tako ih lansirala u orbitu. Manolo i njegov rad koji je ženske cipele pretvorio u umetnost inspirisao generacije dizajnera da ga slede. Preko Gučija, Prade do imena sa nezavisne scene Manolo je imao ključnu i lidersku ulogu u razvoju svetske modne scene.
Film “Manolo: kralj cipela” je ljubavna priča o neobuzdanoj ljudskoj strasti za svojim poslom. U filmu otkrivamo Manolov neverovatan uspon od dečaka sa udaljenih Kanarskih ostrva do svetske ikone luksuzne obuće i aksesoara koji je pomerio granice dizajna obuće i kojeg zvezde iz modnog sveta smatraju najboljim proizvođačem cipela 20. i 21. veka. Kao jedan od najuticajnijih kreatora i proizvođača cipela, u biografskom filmu “Manolo: Kralj cipela” hvaljen je od Rijane do urednice Voga, Ane Vintur. On je umetnik koga porede sa Bodlerom, koji je stvorio potpuno novu kategoriju obuće – cipele kao formu umetnosti i luksuzni brend “Manolo”.
Čuveni modni novinar, reditelj filma Majkl Roberts u ovom dokumentarnom ostvarenju istražuje šire teme kao što su priroda izdržljivosti, moć kreativnosti i važnost samopouzdanja. Konačno, njegova priča o najvećem svetskom dizajneru cipela će osvetliti činjenicu da je umetnost vitalna za modu, te da inovacija i umetnički rad zahtevaju doživotnu posvećenost i strast kakvu Manolo poseduje!
Manolo Blanik rođen je 1942. na Kanarskim ostrvima gde otkriva svoj zanat i interesovanje . Otac mu je bio strogi Čeh, a uz majku Španjolku naučio je kako da izradi savršene espadrile. Dugo je živeo u Londonu i na jugozapadu Engleske gde poseduje dve kuće u kojima čuva između 25.000 i 30.000 pari prototipa Manolica. Više i ne broji. Reditelj Roberts je prvi filmski umetnik koji je zavirio u svetski fabulozan cipelarnik.
“Ja ne živim u kući. Ja živim u muzeju cipela! Ili ne! U mauzoleju cipela, to je još bolje“, priča Blanik i dodaje kako je prilikom neke poplave ‘izgubio 30 pari’. O cipelama govori kao da je reč o ljudskim bićima, gotovo članovima porodice.
Blanik se istakao 70-ih godina nakon što ga je Dajani Vrilend, koja je tada bila na čelu časopisa Vogue, ohrabrila da svoje skice pretvori u nosive cipele. Nakon što je izrađivao obuću za engleskog dizajnera Osija Klarka, Manolo Blanik 1973. godine otvora svoj butik i tokom godina postaje jedan od glavnih proizvođača cipela u industriji.
“Ne zaljubljujem se u ljude, zaljubljujem se u cipele”, priznaje Manolo.
Film “Manolo: The Boy Who Made Shoes for Lizards“, premijerno prikazan 15. septembra u Nju Jorku, i nudi jedisntven uvid u život i karijeru sedamdesetčetvorogodišnjeg španskog dizajnera, koji je zaista “karijeru” započeo praveći cipele za guštere, od omota “kedberi” čokoladica, kada je bio dete na Kanaraskim ostrvima.
Film u režiji čuvenog modnog novinara Majkl Robertsa donosi i prepliće istorijske snimke i intervjue sa velikim zverkama modne industrije, od Ane Vintur, Palome Pikaso, Iman, preko Naomi Kembel, Karli Klos do Rijane, koje govore o značaju Blanikovog rada za svet mode.
“On je kralj cipela,“ rekla je Naomi Kembl, a Iman nastavlja: “Manolo Blanik i manolice su jedno. Svaka žena to zna. I moja ćerka zna što su manolice.”
Iako govori pet jezika i ima odgovor na svako pitanje, isprva je rekao ne snimanju filma o njemu i njegovom radu. Ipak zbog reditelja koji mu je dugogodišnji prijatelj konačno je pristao, a mi imamo priliku da zavirimo prvi put u najfiscinantniji svetski cipelarnik i inspirišemo se strastvenim radom čuvenog dizajnera. Ovo ostvarenje donosi priču o čoveku koji je potpuno obuzet radom kojem je posvetio čitav život.
“Najveću radost u životu pričinjava mi da provodim vreme u fabrici, znate“, govori Blanik. “Tužno je reći tako nešto, ali to je jedino što volim.”
Ovaj dizajner je izjavio da nakon njegove smrti neće više biti novih modela sa čuvenim potpisom “Manolo Blanik”. Taj brend “neće predati u nasledstvo” nekim novim dizajnerima. Posle njega, ostaće samo njegov rad. Zato ne propustite ovaj fascinantni dokumentarni film koji dolazi u 2i distribuciji u domaće bioskope od 5. oktobra!