Već 54 godine vozovi idu istim šinama, a putnici ih dočekuju na istim peronima. Od izgradnje do danas, novosadska železnička stanica nijednom nije rekonstruisana, a najavljivane radove nekoliko puta su odlagali. Početkom ovog meseca krenulo se sa rekonstrukcijom, a u prvi mah biće sređen mermerni prilaz i pokretna vrata.
Stari peroni svakodnevno dočekuju i ispraćaju više od 13 hiljada putnika na Železničkoj stanici. Iako je njena rekonstrukcija godinama najavljivana, odlagana je nekoliko puta, a radovi, koji su trenutno u toku rešiće ulaz u stanicu. Glavni problemi, rekonstrukcija koloseka i perona i ove godine ostaće nerešeni.
“Ove godine ćemo zameniti svih pet pokretnih vrata, zamenićemo natpis železnička stanica i popravićemo sat koji je, da kažem, obeležje grada i velike primedbe su bile zašto ne radi, takođe, zamenićemo ploče na ulazu koje su pootpadale i dovesti to da budu bezbedni putnici“, rekao je Veselin Simović, šef sekcije za saobraćajne poslove železničke stanice.
Iako je izgrađena pre 54 godine, železnička stanica nikada nije detaljno rekonstruisana. Više od pola veka vozovi idu istim šinama, što značajno umanjuje kvalitet prevoza.
“Stanica nikad nije detaljno rekonstruisana, sada očekujemo s ovim projektom brze pruge da će se dobar deo tih poslova uraditi. A šta bi trebalo uraditi? Pre svega kolosečna situacija, peroni, nadstrešnica … Broj polazaka i dolazaka je dosta povećan sa nabavkom tih novih garnitura, a samim tim i broj putnika“, naglasio je Simović.
Ono što putnike i dalje privlači jeste cena prevoza, koja je znatno niža od autobuskog, a kako su nam rekli oni koji godinama putuju već pet meseci na novosadskoj Železničkoj stanici ne mogu da dobiju informacije o polascima vozova, već moraju da zovu stanicu u Beogradu, što je, prema njihovim rečima besmislieno.
Sve u svemu, radovi na ulazu u stanicu trebalo bi da budu završeni sredinom aprila, a nakon toga, kako je najavljeno sledi rekonstrukcija pruge, perona i nadstrešnica.
Izvor: RTV
Foto: Wikipedia/KovacsDaniel