U pripremi je idejni plan čiju izradu finansira EU za izgradnju pruge na deonici Novi Sad-Subotica-Kelebija, koji će, prema planovima, biti gotov do 1. septembra.
Kako je rekao državni sekretar Ministarstva za saobraćaj i infrastrukturalni razvoj Imre Kern, za sada predstavlja problem to što idejni plan, poštujući evropske propise, omogućava maksimalnu brzinu od 160 kilometara na sat.
“Mađarska deonica takođe prati ove propise, a mi bismo želeli da na ravnici između Novog Sada i Subotice, gde ne postoje krivine i prepreke, voz ide brzinom od 200 kilometara na sat”, rekao je Kern. On je dodao da bi bilo izuzetno važno da se osigura veća brzina na toj liniji pošto taj projekat neće biti izrađen za sledećih pet, nego za 30 ili 40 godina.
Kern je rekao da se još ne zna ko će izgraditi brzu prugu između Novog Sada i mađarsko-srpske granice i da sve zavisi od toga iz kog kredita će se realizovati radovi.
“U januaru smo uspeli, u zadatom roku, da pošaljemo kineskoj strani studiju o izvodljivosti brze pruge Beograd-Budimpešta. Sledeći zadatak je na kineskoj strani i ona treba da usaglasi srpsku studiju izvodljivosti sa mađarskom i proširi je elementima koji se tiču kineske strane. Oni će odrediti i koliki saobraćaj žele na ovoj deonici između Budimpešte i grčkih, eventualno bugarskih luka”.
Prema njegovim rečima, radovi na pruzi dugoj 44 kilometra između Novog Sada i Stare Pazove najverovatnije će početi do kraja godine, jer je na tom delu već u izradi glavni plan, a i potreban novac je na raspolaganju.
Autor: Tanjug