Fondacija „Novi Sad 2021“ predstavila je danas četiri lokacije u našem gradu koje su deo projekta „Nova mesta – mikrogranting“, pokrenutog u cilju da se uz male urbane intervencije i inovativne ideje ožive zapušteni prostori u novosadskim kvartovima kao i da se kreiraju „nova mesta“ za uživanje Novosađana, uz podršku kompanije Idea.
Na lokaciji „Stari peščanik“, koja je prvi put sad zvanično „otvorena“, u dvorištu između ulica Branimira Ćosića i Turgenjeve, od septembra, građani su radili na ozelenjavanju prostora, te je postavljen i urbani mobilijar kako bi ovaj kvart ponovo oživeo. Direktor Fondacije „Novi Sad 2021“ Nemanja Milenković ovom prilikom istakao je da je projekat veoma važan za grad ali pre svega za građane koji su aktivno radili na uređenju prostora u kome žive.
„Bez građana, njihovih sugestija, predloga i ideja, ne možemo graditi kulturu zajedništva. A pokazalo se da ona živi u našem gradu. Pokazalo se i kroz želju da se u ovaj projekat uključe i javni i privatni sektor – poput Idee, ali i gradske institucije i Grad Novi Sad, kao i nevladine organizacije. Kroz projekat „Nova mesta – mikrogranting“ građani su stvarali male urbane celine od ideje do realizacije, tj. ovoga što danas vidimo. Na taj način, ne samo da su se ujedinili, u cilju ulepšavanja svog životnog prostora, nego su kreirali neku vrstu scene-urbani prostor. Kreirali su svoju kulturu“, kaže Milenković.
Da je Novi Sad grad koji neguje kulturu zajedništva, sve raznolikosti koje nosi, saglasio se i član Gradskog veća za kulturu Dalibor Rožić: „Iz ugla strateškog okvira Gradske uprave za kulturu projekat „Nova mesta“ je pravi primer decentralizacije kulturnih sadržaja sa jedne strane i participativnosti građana, sa druge strane, odnosno njihovog uključivanja u procese bitne za razvoj resora kulture“. On je dodao da „Nova mesta“ vidi kao prostore za nove kulturne sadržaje koji će se realizovati u narednom periodu istakavši da se nada da će uslediti još više ovakvih i sličnih projekata.
Pored podrške koju je pružio grad Novi Sad, uređenje ove četiri lokacije podržao je i brend IDEA čija je misija da bude dobar komšija i da pomogne lokalnoj zajednici. Ovom prilikom, Nataša Pavlović, direktor marketinga kompanije IDEA najavila je da će kroz kampanju „Verujemo u ideju“, saradnja biti nastavljena u okviru društveno odgovornih projekata koji promovišu kulturu, ali i druge segmente života u Novom Sadu.
Nakon lokacije „Stari peščanik“, u „Parku među brezama“, u dvorištu između ulica Braće Dronjak i Bate Brkića, udruženje „Novo kulturno naselje“ predstavili su ideju projekta. Na lokaciji „Bici oaza“, na Sunčanom keju kod Rektorata na prvom biciklističkom odmorištu u Novom Sadu realizovanog po projektu udruženja „Eko kurir“ okupili su se biciklisti, dok su na uglu Podunavske i ulice Heroja Pinkija na Telepu demonstrirali biciklističke veštine na „Pamptrek poligonu“, projektu realizovanom prema predlogu udruženja „Invicta bike“.
Na javni konkurs „Nova mesta – mikrogranting“ pristiglo je 67 ideja za male urbane intervencije u Novom Sadu. Njih 18 je odabrano od kojih je 11, kroz mobe, realizovano u Novom Sadu, šest u opštini Beočin i jedna u opštini Irig. Odabrani projekti uneli su promenu u javne prostore, postali nova mesta za uživanje Novosađana i žitelja Zone 021.
Foto: Promo