Žitelji Čortanovaca i Banstola zahtevaju da hitno bude uvedena autobuska linija od Novog Sada do tih mesta jer su, kažu, praktično “odsečeni” od Novog Sada i Sremskih Karlovaca od kako je obustavljen železnički saobraćaj na deonici pruge Novi Sad – Stara Pazova.
Predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović kaže da vozovi tom deonicom neće krenuti možda čak do 2022. godine, te apeluje na čelnike gradova Inđija i Novi Sad da reše problem prevoza građana.
Istovremeno, predsednik Opštine Sremski Karlovci Nenad Milenković najavljuje da će uskoro biti testirana autobuska linija Banstol-Sremski Karlovci.
– Ne želim da se ograđujem, jer je naša obaveza da rešavamo probleme građana. Lokalna samouprava razgovara sa predstavnicima Gradskog saobraćajnog preduzeća Novi Sad i u narednom periodu će biti probno testiranje linije na relaciji Banstol – Novi Sad – rekao je za “Tanjug” Milenković.
On objašnjava da je prilikom izmene linija u međumesnom saobraćaju neophodno konsultovati Ministarstvo saobraćaja, od kog treba “da dobiju zeleno svetlo kako bi linija Banstol – Sremski Karlovci počela da radi”.
Upitan kada bi to moglo da se desi, Milenković kaže da na to pitanje nema precizan odgovor.
– Nadam se da ćemo za dva do tri meseca dobiti odgovor od nadležnih da li tu autobusku liniju možemo uvesti – kaže Milenković.
Predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović kaže da je zatvaranje deonice pruge Novi Sad – Stara Pazova moralo da se desi, jer nije postojao drugi način osim tog, kada je počela izgradnja nove pruge. Ona će, najavljuje, u funkcionalnom i tehničkom smislu, u potpunosti zameniti staru.
Mirović kaže i da je upoznat s problemima koje građani Banstola, Čortanovaca i Beške imaju s prevozom do Sremskih Karlovaca i Novog Sada od momenta zatvaranja pruge.
– To je do inđijske opštine i grada Novog Sada da pronađu način za prevoz ljudi. To je i naš apel, kao i apel javnosti i očekujem da on uskoro bude rešen. Dugo će ovaj posao trajati i građani ne bi trebalo da očekuju da će vozovi proći tom deonicom pre 2021. ili čak 2022. godine, jer je veoma zahtevan posao, radi se u močvarnom delu Dunava i to je jedan od najkomplikovanijih projekata u ovom delu Evrope – kaže Mirović.
U GSP-u ranije su objasnili da liniju do Čortanovaca nemaju jer to mesto ne pripada Novom Sadu, ali da razmatraju takvu mogućnost, zbog tržišnog poslovanja.
– Pre godinu dana, 30. januara 2018, uputili smo molbu-peticiju sa 150 potpisa GSP-u da obnovi ili otvori novu linuju do Banstola, a potom dobili pismeni odgovor da nas u planu za otvaranje autobuske linije do Banstola (Čortanovaca) za 2018. godinu, nema – izjavio je ranije predsednik Udruženja “Klub svih generacija” Branko Simonović.
Podsetimo, vozovi između Novog Sada i Beograda ne saobraćaju od 1. februara zbog radova na pruzi kod Stare Pazove i izgradnje vijadukta i tunela kod Čortanovaca.
Izvor: Tanjug/021
Foto: Ilustracija/Pixabay