Uprava za građevinsko zemljište i investicije (UGZI) raspisala je arhitektonski konkurs za idejno rešenje poslovno-ugostiteljskog objekta i pešačko-infrastrukturnog mosta na ušću Kanala Dunav-Tisa-Dunav u Dunav.
Kako se navodi u konkursnoj dokumentaciji, traži se idejno rešenje, čime će se stvoriti produžetak “omiljenog šetališta Novosađana”, odnosno keja. Prva nagrada za idejno rešenje biće milion dinara, dok će za drugo i treće mesto biti dodeljene nagrade od 700.000, odnosno 400.000 dinara.
Od stručnjaka se traži da ponude rešenja za most, pristupne saobraćajnice, biciklističko i pešačko povezivanje sa okruženjem, način uređenja zelenih površina… Na mestu gde se planira poslovno-ugostiteljski objekat, odnosno hotel, kao i ostali sadržaji koji su predviđeni konkursom, sada se nalazi zelena površina.
“Turistička atrakcija”, ukoliko bude realizovana, Novosađanima i turistima koji budu prelazili preko mesta, pružiće mogućnost “opuštajućeg” posmatranja Dunava, keja, Luke Novi Sad, Rafinerije Novi Sad, Šangaja…
“Sprovođenje ovog konkursa je prvi korak u realizaciji jednog od novih, planiranih mostova u Novom Sadu. Na ovaj način Grad želi da sazna kakav most žele i zaslužuju njegovi građani, ali i svi dobrodošli posetioci i gosti našeg grada”, navodi se.
Kada je u pitanju most, on će biti dužine oko 180 metara, širine 6,2 metara, od čega će tri metra biti rezervisano za biciklističke staze, a ostatak za pešačke, koje će se nalaziti sa obe strane. Biciklistička staza bi bila deo međunarodnog projekta koji se zasniva na izgradnji takozvanih “zelenih puteva” i biciklističkih staza duž Dunava, a njome bi trebalo da se povežu prirodne i istorijske znamenitosti Novog Sada i susednih regija.
Kada je u pitanju hotel, on će se nalaziti na samom ušću Kanala u Dunav. Preporučuje se da osim smeštajnih kapaciteta, u okviru objekta bude i konferencijska sala. Takođe, zbog prirode terena, zabranjena je izgradnja podruma i suterena.
Takođe, na prostoru koji je obuhvaćen planom planira se nadvišenje postojećeg kejskog zida do kote odbrane od hiljadugodišnje velike vode, preko mobilne odbrane koja se postavlja po potrebi.
Celokupno rešenje moralo bi da zadovolji niz kriterijuma, od estetičnosti do ekonomičnosti i funkcionalnosti.
Rok za predaju radova je 23. maj, dok žiri svoj rad mora da završi do 17. juna, a nagrađeni radovi biće predstavljeni javnosti.
O izgradnji ovog mosta govori se godinama unazad. Kako je 021.rs ranije pisao, njegova izgradnja mogla bi da usledi 2020. godine, kako je i predviđeno Strategijom održivog razgoja grada. Vrednost mosta se procenjuje na oko 14 miliona dinara.
Osim ovog mosta, u planovima se pominje i pešačko-biciklistički most preko od Dunavca do Ribarca, ali i most preko Ribarca koji se pominje decenijama, a koji bi trebalo da poveže Limane sa Sremskom Kamenicom.
Izvor: 021
Foto: Pixabay