Uskoro će biti otvoren javni urbanističko-arhitektonski konkurs za idejno rešenje za pešačko-biciklistički most preko postojećih stubova starog mosta Franca Jozefa, ali i završeni Plan generalne regulacije Petrovaradina s Petrovaradinskom tvrđavom i Plan generalne regulacije priobalja, najavio je za emisiju RTV-a „Grad i mi” gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević.
Na kritike da javnosti pomenuti planovi nisu dostupni, Vučević odgovara:
– Svi planovi imaju jasnu proceduru utvrđenu zakonima, tako da se ništa ne može preskočiti i nema tu nikakve mistifikacije. Ja sam namerno najavljivao te projekte da bi javnost bila upoznata s time da će se o tome raspravljati.
Na pitanje zašto se odustalo od ideje koju je prethodna gradska vlast plasirala još 2008. godine da na stubovima mosta Franca Jozefa bude izgrađen most za drumski saobraćaj, Vučević kaže da je ta studija plaćena i da se na tome stalo.
– Izgradnja drumskog mosta bi zahtevala, pre svega, da veliki deo saobraćaja bude izmešten, da se uništi park, a pitanje je koliko bi to sve bilo bezbedno i po opstanak i status Tvrđave. Mislimo da je najbolje rešenje za grad da dobije pešačko-biciklistički most, i zbog razvoja turizma, ali i sve više rekreativaca i biciklista, trenda koji je kod nas vrlo prisutan. Da se razumemo, to nije moja ideja, ali moja politika je da to sprovedem. Sve ostalo je pitanje struke – veli on.
NJegova politika je, kaže, i gradnja još četiri mosta, za koja se priprema projektna dokumentacija.
– Mi smo 19 godina čekali da vratimo ono što nam je srušeno u bombardovanju. Ne smemo da čekamo još 19 godina da bismo gradili nove mostove. Ali, bez ideja i inicijative, nema ni planova i realizacije. U izradi je studija izvodljivosti za poslednju fazu Bulevara Evrope, tzv. zapadnu obilaznicu, koja podrazumeva i premošćavanje Dunava kod Ribarskog ostrva. Planiramo novi most kod TE-TO „Novi Sad”, kod naselja Šangaj, koji bi spojio dva auto-puta, ali i pešačko-biciklistički most na Ribarskom ostrvu – objašnjava gradonačelnik.
Vučević tvrdi da izgradnja novih mostova nije pitanje izborne kampanje već razvoja grada, i upozorava građane na to da ne veruju onima koji hoće da konzerviraju grad i da zarađuju ni iz čega.
– Potrebni su nam investitori i fabrike, da bismo imali za sve ostale potrebe građana – poručuje gradonačelnik.
Prema njegovim rečima, “mi kao da se plašimo da se grad razvija!”
– Imamo ubedljivu manjinu, koja je mnogo glasnija i politički agresivnija i koja je protiv svake nove inicijative. Jednostavno, potrebno je vreme da ljudi shvate neke stvari. Kao za Pupinovu palatu. To je bila orkestrirana paljba, da bi danas ljudi koji su to javno kritikovali, na društvenim mrežama rekli da se izvinjavaju i da razumeju zašto je to urađeno i koliko je neophodno da se grad gradi – poručio je Vučević.
Gradonačelnik naglašava da projekat „Priobalje” neće biti ničija kopija, već da će biti iskorišćena najbolja iskustva velikih gradova koji su urbanizovali i komercijalizovali svoje delove uz reku.
Inače, u okviru projekta „Priobalje” je više od 400 hektara zemljišta: Kamenička ada, Ribarsko ostrvo, delovi oko Šodroša i Dunavca, Brodogradilište, potes na kojem je Rečna flotila, potes oko Kineske četvrti, gde je bivše preduzeće „Neimar”.
– Ako posmatramo Kameničku adu, Ribarsko ostrvo, Rečnu flotilu, to je većinski zemljište u državnom vlasništvu, a Brodogradilište je privatizovano još pre nego što sam postao gradonačelnik. Za početak, moraće da se podigne nivo odbrane od hiljadugodišnjih voda. Očekujemo brojne stručne analize i mišljenja. Sve što se bude radilo u smislu urbanističkih planova, projektno-tehničke dokumentacije, konkursa, sve će biti javno i transparentno. Nigde ne žurimo. Više puta sam pogrešio licitirajući datumima jer želim brže od administracije – kaže gradonačelnik.
Izvor: Rtv
Foto: Pixabay