Novosađani su na duge staze ostali bez vozova do Beograda, a to je uvek bio najjeftiniji prevoz putnika. Železnička linija ukinuta je između Novog Sada i Beograda od februara zbog izgradnje brze pruge.
Vozovi će ponovo tuda ići tek, kako se najavljuje, krajem 2021. godine. Doskoro su i Beograđani mogli da za 460 dinara vozom dođu do Novog Sada i vrate se nazad. Za taj novac prevoza više nema. Drumski je znatno skuplji, a od prvog jula stiže i povećanje putarine, piše “Politika”.
Brza pruga, koja će se graditi i dalje prema granici na severu, pravi se iz ruskog kredita, a trenutno su obimni radovi kod Čortanovaca, gde se na gradilištu kilometarskih razmera diže vijadukt i buše dva tunela. Zbog toga vozovi više ne idu ni preko “novog Žeželja”, tek izgrađenog železničko-drumskog mosta u Novom Sadu, na čiji završetak se godinama čekalo. Preko njega su prelazili devet meseci.
Putnicima na relaciji Novi Sad – Beograd preostalo je da putuju automobilom ili autobusom, a uskoro i uz 12 odsto veće putarine. Ova naknada će za automobil koštati 235 dinara umesto 210.
Najskuplji je prevoz automobilom, a da bi auto-putem iz Novog Sada putnik na ovaj način stigao u Beograd, i nazad, potrebno mu je oko 2.500 dinara. Preciznija računica zavisi od potrošnje goriva.
Na Međumesnoj autobuskoj stanici u Novom Sadu kažu da karta za auto-put do Beograda sada košta u proseku 700 dinara, tako da je u oba smera oko 1.400 dinara. Najjeftinija košta 460 dinara u jednom smeru, ali su polasci po toj ceni samo dvaput dnevno.
Nema dileme da će putarina povećati i troškove autobuskog prevoza, te da dolazi kao “so na ranu” putnika koji već imaju problema u železničkom saobraćaju nakon izmeštanja beogradske stanice iz centra grada, piše “Politika”.
Osim vozova, novi drumsko-železnički most čeka i svoj naziv, a poslednju inicijativu podeo je gradski odbor LSV-a koji predlaže da se zove “Most 23. oktobra”, povodom 75 godina od oslobođenja Novog Sada.
Izvor: Politika/Mojnovisad.com
Foto: Ilustracija/Pixabay