Novi Sad je u februaru zvanično postao prvi grad na svetu po broju biciklista koji do svog radnog mesta voze bicikl zimi. Broj vozača bicikala u gradu raste za devet odsto godišnje, navodi RTV.
U Novosadskoj biciklističkoj inicijativi smatraju da je Novi Sad na dobrom putu da postane pravi biciklistički grad, ali i da je neophodno povezati i obeležiti staze namenjene biciklistima.
Iako zakoni donose nove obaveze, ne predviđaju nikakve edukacije. Za vožnju bicikla nije potrebna nikakva dozvola niti ispit, obuka nema, te se postavlja pitanje koliko su biciklisti bezbedni u saobraćaju. Da bi saobraćajne nezgode bile sprečene, neophodna je edukacija, a Novi Sad je pionir u tome, jer već šest godina postoje kontinuirane obuke za najmlađe. Za starije ljude od 65 godina organizuje se program za bezbednost u saobraćaju, s obzirom da jedan deo ljudi ne može dobro da proceni da jednostavno njihove psiho-fizičke i motoričke funkcije više nisu takve kakve su bile pre 20-30 godina.
Prema istraživanju Agencije za bezbednost saobraćaja, u Srbiji godišnje pogine oko 50 biciklista. Kao najčešće razloge saobraćajnih nezgoda u kojima učestvuju navode neuočljivost biciklista na putu i nepoštovanje saobraćajnih pravila.
Izvor: novisad.com
Foto: Pixabay