Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je juče da je probijanje leve strane tunela “Čortanovci” na železničkoj deonici Stara Pazova – Novi Sad, još jedan korak bliže da građani Srbije putuju vozom od Beograda od Novog Sada za 30 minuta.
Mihajlović je novinarima u Čortanovcima kazala da će se to dogoditi krajem sledeće godine i najavila da će na jesen početi izgradnja brze pruge od Novog Sada do granice sa Mađarskom.
– Deonica na kojoj se nalazi tunel Čortanovci je najteža deonica na železničkim gradilištima u ovom delu Evrope, zato velika zahvalnost svim radnicima, inženjerima, geolozima, direktorima i svima onima koji su se trudili da i ova cev tunela bude probijena – rekla je Mihajlović.
Ministarka je istakla da su ruske železnice, koje izvode ovaj projekat, radile sve vreme, i pre pandemije, ali i tokom trajanja pandemije, u tri smene. Zbog toga su, navodi, ruske železnice primer dobrih gradilišta.
Mihajlović je izrazila zadovoljstvo što naše kompanije i radnici imaju priliku da sarađuju sa takvim velikim svetskim kompanijama, i da od njih uče za sva buduća gradilišta koja će se pokrenuti u zemlji.
– Sledeće godine ćemo od Beograda do Novog Sada putovati maksimalno 30 minuta, a na jesen počinjemo da radimo i treću deonicu između Novog Sada i granice sa Mađarskom. Vlada Srbije je obezbedila za tu deonicu sve što je bilo potrebno – garancije, kredite, novac, projekte – najavila je Mihajlović.
Ministarka je napomenula da se u Srbiji mnogo radi i gradi, da su izgrađene i da se grade stotine kilometara autoputeva, brze pruge i navela da država planira i izgradnju brze pruge od Beograda do Niša.
– Ako želimo da naši ljudi ostanu da žive ovde, onda moramo ovako da radimo svaki dan – podvukla je Mihajlović.
Predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović kaže da se više puta uverio da se radovi na izgradnji brze pruge izvode svakog dana i da radnici završavaju posao u predviđenom roku, čak i na, kako navodi, najtežoj deonici kod tunela Čortanovci.
Ističe da je uloženo veliko znanje, trud i rad da bismo danas “ugledali svetlo” na kraju leve cevi tunela Čortanovci i da smo bliži putovanju između Beograda do Novog Sada za 30 minuta.
Mirović je kazao da je izgradnja brze pruge od velikog značaja ne samo za Vojvodinu, već i za čitavu Srbiju, s obzirom da država ima plan da brza pruga ide i do juga zemlje.
Radove na izgradnji nove pruge za velike brzine Stara Pazova-Novi Sad, uključujući i izgradnju tunela i vijadukta „Čortanovci“, izvodi ruska kompanija „RŽD Internešnl“.
Direktor ogranka “RŽD Internešnl” Mansurbek Sultanov kaže da je ovo bitan dan za građane Srbije, jer je izgradnja brze pruge nešto što država ostavlja budućim generacijama.
Podsetio je da se izgradnja brze pruge radi na inicijativu Vlade Srbije, a da se radovi na izgradnji izvode i pre planiranog roka zahvaljujući radnicima.
– Nadam se da ćemo vas uskoro zvati i na prvu vožnju brzom prugom – rekao je Sultanov.
Na železničkoj deonici Stara Pazova – Novi Sad danas je probijena leva cev tunela “Čortanovci”, u okviru izgradnje pruge za velike brzine između Beograda i Budimpešte.
Leva tunelska cev duga je 1.156 metara, a tunel “Čortanovci” obuhvata dve tunelske cevi, sa po jednim kolosekom, ukupne dužine 2.242 metra.
Desna tunelska cev, duga 1.086 metara, probijena je 3. aprila, tokom vanrednog stanja u Srbiji.
Izgradnja tunela i vijadukta „Čortanovci“ počela je 11. avgusta 2017. godine, vrednost projekta je 337,6 miliona dolara, a finansira se iz ruskog kredita za modernizaciju srpskih železnica.
Izvor: RTV
Foto: Pokrajinska vlada