Otvoreno državno prvenstvo u vazduhoplovnom jedriličarstvu počelo je 64. put u nedelju na aerodromu u Čeneju, a za titulu prvaka narednih šest dana nadmetaće se sedam takmičara iz cele Srbije.
Oni će svakodnevno, uz zadatke koje dobiju, preletati određene rute sa starta u Čeneju s ciljem da odu što dalje i da budu što brži, a onaj koji postigne najbolje rezultate biće proglašen u subotu, 18. jula. Aeroklub „Novi Sad” je domaćin ovog prvenstva, a njegov predsednik Dragan Samardžić poželeo je svim takmičarima srećne letove i dobre rezultate. Kako je rekao, maksimalno su se potrudili kako bi doveli sve sposobne i spremne takmičare iz Srbije, kojih u ovom trenutku ukupno ima tek sedam.
– To znači da mi nemamo jedriličara u Srbiji, a najbolji piloti koji su na našim prostorima su počeli upravo sa jedrilicama, to je najbezbedniji i najmirniji let koji rađa večnu ljubav ka visinama i izaziva da se ide korak dalje na titulu sportskog i profesionalnog pilota – kazao je Dragan Samardžić. – Novi Sad je ovim prvenstvom uz veliku pomoć Vazduhoplovnog saveza Srbije napravio jedan veliki iskorak ka budućnosti jedriličarstva. Prošle godine prvenstvo nije održano, a pretprošle se odazvalo samo dva takmičara.
Predsednik kluba dodao je da ulažu maksimalne napore da aerodrom bude funkcionalan i u dobrom stanju, jer takve uslove, kako je naglasio, niko u zemlji nema. Član Gradskog veća za sport i omladinu Ognjen Cvjetićanin zvanično je otvorio prvenstvo a za „Dnevnik” je kazao da Grad teži ka tome da Novi Sad bude prepoznatljiv po vazduhoplovnim sportovima.
– Svakim danom vraćamo staru slavu ovog kluba i sporta, cilj nam je da kao nekada, što više ljudi kako iz Novog Sada, tako i iz okoline pa iz cele Srbije, dolazi ovde da prisustvuje manifestacijama i da uživa u jedriličastvu, padobranstvu, raznim letovima, takmičarskim, paradnim i slično – rekao je Cvjetićanin. – Ovo je deo široke lepeze sportova u našoj republici i mi ne želimo da aerodrom u Čeneju zaraste u travu i da se zaboravi kao nekada. Drago mi je da možemo da pomognemo da ovaj klub izdignemo na najviši nivo. Uvek se otvoreno razgovara o tome da Čenej može da dobije bolju i veću funkciju i da pomogne aerodromu „Nikola Tesla” da ga malo rastereti. To bi sigurno značilo kako za ljude u klubu, tako i za Novi Sad, jer bi to zaista otvoriolo jednu novu dimenziju našeg grada.
Zbog lošijih vremenskih uslova takmičari su juče imali trenažni dan, pa nisu poletali s aerodroma, ali su proveravali jedrilice i njihove uređaje, koji inače prate svaki pokret ovih letelica, pozicije koje su obišli i sekunde, što se ocenjuje pri bodovanju.
Aleksandar Diklić, koji se od 2004. godine bavi jedriličarstvom, a od 1987. je u avijaciji, ispričao nam je da upravljanje jedrilicom znači i mnogo rada, ker osim tehnike pilotiranja koju moraju da savladaju, takmičari treba da obave sve zadatke, održe se što duže u vazduhu i pređu veću kilometražu.
– Nastojimo da bez pomoći drugih izvora energije koristimo sunčevu energiju i vazdušne struje kako bismo se podigli u vazduhu, a tu nam pomažu i oblačići, pa možemo znatne daljine da postignemo – kazao je Diklić. – Nemamo mi mnogo vremena za uživanje gore u vazduhu, nego odmah da tražimo kako da se „spasavamo” jer inače vrlo brzo možemo da se spustimo na neku livadu, za šta u šali kažemo da „popasemo travu”. Tako da nastojimo da ne sletimo baš odmah, nego da ipak negde odemo i ako možemo da završimo zadatak. To može, kad je dobar dan, da traje i po pet i više sati na našim prostorima, a taj let može da traje i 5-10 minuta.
Izvor: Dnevnik
Foto: Pixabay