Predstavivši 300 novosadskih umetnika kroz projekat „Umetnici. Sad!”, Fondacija „Novi Sad – Evropska prestonica kulture” kroz uloženih 30 miliona dinara, od kojih je 11 miliona namenjeno isključivo za umetnička dela i stvaralaštvo umetnika, ukazala je na važnost jačanje lokalne kulturne scene.
Zahvaljujući emitovanju programa uživo putem društvenih mreža, brojne predstave, koncerti, izložbe, književne večeri i performansi stigli su čak do 170 hiljada ljudi, ostvarivši gotovo 200 hiljada impresija, čime su predstavljeni ne samo umetnici, nego i novi prostori, kroz mrežu kulturnih stanica.
„Ovim pristupom ojačali smo ne samo umetničku scenu, već smo time uradili mnogo i na razvoju publike. Primera radi, predstavu „Papa Jovana” rediteljke Lee Jevtić pogledalo je 48 hiljada ljudi. To je 48 punih sala velike scene Srpskog narodnog pozorišta. Slične rezultate imamo i kroz druge vrste umetnosti, poput izložbe „Novi elementi prošlosti” Jelene Gajinović sa gotovo 20 hiljada pregleda. Ne želeći da se odričemo neponovljivog doživljaja umetnosti uživo koji će, nadamo se svi, ponovo postati naša stvarnost, ovo su fantastične povratne informacije koje i pre godine titule ukazuju na veliki potencijal. Drago mi je da je baš Fondacija u skladu sa svojom krilaticom „za nove mostove” bila prva koja je imala znanja, ali hrabrosti da to započne”, ističe direktor Fondacije „Novi Sad – Evropska prestonica kulture”, Nemanja Milenković.
Mreža kulturnih stanica je jedinstveni model kulture u ovom delu Evrope, nastao kao rezultat projekta „Novi Sad – Evropska prestonica kulture“. Razvojem mreže kulturnih stanica, kreira se i prilika da kultura bude jasnija, glasnija, i dostupnija svim građanima. Realizujući projekat „Umetnici. Sad!“, pokrenuta je ogromna kreativna energija u prostorima kulturnih stanica, kako bi publika mogla da prati sadržaje onlajn.
„Kulturne stanice su nova, i već sada je jasno, odlično prihvaćena mesta susreta stvaralaca sa publikom, mesta koja publika vidi kao svoje, komšijske oaze u kojima može da „nahrani dušu”. Odziv umetnika na ovaj projekat, njegova velika vidljivost, kao i odlične reakcije na rad u prostorima kulturnih stanica pokazuju da smo na pravom putu“, ističe koordinatorka mreže kulturnih stanica, Violeta Đerković.
Više od 240 objava u medijima, preko 60 gostovanja – prisustvo umetnika na televizijskim programima i radijskim stanicama, rezultat je potrebe o izveštavanju o kulturi i jasan je pokazatelj da postoji interesovanje javnosti za kulturne sadržaje. Novi standardi, odnosno onlajn pratforma, omogućila je kulturi da živi bez obzira na sve okolnosti.
Partner na projektu „Umetnici. Sad!” je kompanija Merkator S.
Autor: NSHronika
Foto: NS2021/Promo