Kada spojite kreativnost i ljubav, a pritom je vaše stvaralaštvo neiscrpan izvor ideja, rezultati su zagarantovani. Upornost je ključ dobrog uspeha, a za to je dokaz i naš današnji sagovornik. Emin Čaušević, čovek iza ideje, dizajna i proizvodnje Srbijanka čokolade, govori za naš portal o procesu dizajniranja čokolade, njenom plasiranju na tržište i budućim planovima firme Rizkom-Alatnica Čaušević i ChocoWorld d.o.o iz Stare Pazove.
Kako ste došli na ideju da dizajnirate čokoladu u reljefnom obliku Republike Srbije?
– Naša porodična firma Rizkom-Alatnica Čaušević postoji od 1978. godine, a od 1985. godine bavi se proizvodnjom kalupa za čokoladu kao i samim dizajnom. Radimo za velike industrije kao što su Swisslion, Soko Štark, Pionir, Banini, Bambi. Posle školovanja uključio sam se u očevu proizvodnju i ubrzo odlučio da radimo svoje dizajne kalupa za čokoladu koji su manji za ručno izlivanje. Tako smo radili sopstvene dizajne i prodavali malim proizvodjačima i onima koji su sami hteli da prave slatkiše u raznim oblicima.
Tako je počela da mi se stvara ideja o nekom zanimljivom obliku koji bi izazvao veliku pažnju, ali i kako navući ljude da kupuju kalupe i sami ih koriste u svojim domaćinstvima. Dugo sam razmišljao šta bi to moglo da bude. Pošto sam dobro informisan o svim proizvodima od čokolade u regionu i šire, znao sam da ne postoje drugi oblici osim pralina, barova i čokoladnih tabli. Volim prirodu i svaki dan uživam u njoj, često putujem po Srbiji i raznim planinama, smatram sebe patriotom, a Srbijanka je bila samo produkt toga.
Mala retrospektiva…
Razmišljao sam koji je to suvenir koji može da se kupi u Srbiji, da obeležava naš narod i državu. Ničega nisam mogao da se setim, jer sve što postoji nije nas adekvatno predstavilo u svetu.
Austrija ima Mocart kugle, Francuzi imaju vina i sireve, Arapske zemlje imaju urme, Turska ima baklave i ratluk, a Srbija će imati Srbijanku. Tako je počeo i proces izrade samih kalupa koji je poprilično dugo trajao. Ono što je meni jako bitno je to da je Srbijanka napravljena identično kao Srbija, odnosno granice i reljef su samo umanjeni, ništa se nije konstruisalo napamet.
Napraviću nešto što će našu državu predstavljati lepšom i slađom, tada sam rekao sebi.
Kada je tačno nastala čokolada „Srbijanka” i u kojim maloprodajnim lancima i šopovima može da se pronađe ovaj ukusan proizvod?
– Srbijanka je nastala u aprilu 2018. godine, ali zbog nekoliko problema i obaveza nismo je odmah izbacili na tržište. Plan je bio drugačiji, ali sam onda odlučio da osnujem firmu ChocoWorld i pustim sam Srbijanku u prodaju iako se time nikada ranije nisam bavio.
Što se tiče toga gde biste mogli da pronađete našu čokoladu, Srbijanku trenutno možete kupiti u 15 objekata u Beogradu, Novom Sadu, Staroj Pazovi i Inđiji. Neki od njih su Vineteka Beograd, Vinska kuća Burgundac, Gastromarket Desa, Aerodrom Nikola Tesla Dufry Main shop Duty Free, u tržnom centru Delta City i Ušću u Adore radnjama, kao i online.
Da li biste našim čitaocima otkrili sastav čokolade kako bismo im bolje približili njen miris i ukus i motivisali ih da je kupe i probaju?
– Srbijanka je napravljena od najkvalitetnije Belgijske čokolade Callebaut. Čokolada je mlečna sa 40% kakaa. Miris i ukus ne mogu rečima da se opišu, ali vam garantujem da je najukusnija od svih čokolada koje možete da kupite na našem tržištu.
Da li može da se kaže da je čokolada Srbijanka napravila revoluciju?
– Srbijanka jeste napravila revoluciju prvenstveno zbog svog oblika. Njen ukus bih posebno istakao kao i da mislim da naši ljudi nisu imali ranije prilike da probaju ovakvu ručno pravljenu čokoladu visokog kvaliteta. Oni koji su je probali sada shvataju razliku u kvalitetu Srbijanke sa ostalim čokoladnim proizvodima. Tako da ćete u bliskoj budućnosti sve manje viđati kockaste čokolade na koje ste navikli.
Čokolada Srbijanka može biti idealan poklon nekome ko voli našu zemlju ili pak za onog ko živi van njenih granica. Da li se sećate najoriginalnijeg komentara koji Vam je neko udelio kada je u pitanju Vaš produkt?
– Srbijanka je i smišljena da bude savršeni poklon, na tome smo radili i radimo i dalje da je još usavršimo. Što se tiče kometara kupaca, bez lažne skromnosti nijedan loš komentar nismo dobili od ljudi koji su je kupili. Osim jednog šaljivog – da im je žao da je načnu. Neko zato što im je lepa, a neko ne zna odakle bi počeo da je jede.
Na kraju niko ne odoli ovom divnom ukusu i mirisu. Moje pitanje koje često postavljam je odakle su krenuli. Odgovor mi se malo ne sviđa jer svi ističu Vojvodinu u prvi plan, ali nadam se da je zato jer je tu najravnija i najdeblja. Šalu na stranu, to je samo čokolada.
Poruka „Jedi i oseti Srbiju” privukla je pažnju mnogih. Da li su još neki interesantni slogani bili u opticaju dok se niste odlučili za malopre pomenuti?
– Zanimljivo je kod Srbijanke što je sve došlo iz prve ideje. Nismo mnogo razmišljali ni o imenu ni o sloganu. Na prvu smo to odlučili i nismo menjali. Našem timu dizajnera koji nam je pomagao nije svideo naziv Srbijanka, ali mi smo insistirali na tome. Kada kažem mi, mislim na svog oca, sestre i mene. Na kraju se ispostavilo da nismo pogrešili.
Ručno napravljena mlečna čokolada „Srbijanka ” dolazi u specijalnoj kutiji, koja je prilagođena njenom obliku. Da li se u ponudi može naći i nešto drugo iz Vašeg asortimana?
– Trenutno imamo u ponudi samo Srbijanku ali uskoro pripremamo više proizvoda o kojima ćemo nadam se pričati kada za to dođe vreme, a to je verovatno u novembru ove godine. U dogovoru sa mojim prijateljima iz destilerije Radosavljević napravili smo prelep poklon-paket u kome se nalazi Srbijanka i rakija od šljive sa zlatom vrhunskog kvaliteta.
Zbog svog naziva „Srbijanka” pretpostavljamo da je omiljena među nežnijim polom? Da li su njenim dizajnom i ukusom više oduševljenije žene ili muškarci? Imate li takav podatak?
– Imamo naravno. Redovno pratimo i analiziramo tržište. Žene ili devojke su u velikoj prednosti. Da li zato što se pronalaze u samom imenu proizvoda ili što više vole poklone i čokoladu to ne znam, ali što se mene tiče, ne bih ja tu ništa menjao (smeh).
Da li ste u budućnosti planirali da radite izvoz kako bi Srbijanka dotakla i granice drugih Zemalja?
– Radimo na tome. Mislimo da ovaj proizvod ima velike šanse u zemljama gde su naši ljudi. Ali na tome mora dosta da se radi i da se dobro razmotri u kakvim objektima će biti naša Srbijanka što je nama iz ove perspektive, jako bitno.
Pored ovog jedinstvenog proizvoda koji je prikupio mnoge simpatije, da li su u planu novi, slični projekti?
– Da, kao što sam već rekao u nekom od prethodnih pitanja. Radimo tačno na tri nova proizvoda. Jedan je vezan za Srbijanku, ostala dva nisu. Mislim da će novi proizvod koji ćemo završiti nadam se do kraja septembra, privući veću pažnju od Srbijanke i da će nam to biti povod za još jedan ovakav razgovor.
Autor: Nadlanu.com
Foto: Srbijanka