U Novom Sadu polako počinje sezona servisiranja i vožnje bicikala. U vezi sa tim, naša ekipa proverila je koja je cena popravke dvotočkaša i koliko košta dodatna oprema za bezbednu gradsku vožnju.
Iako sve više Novosađana vozi bicikl, u gradu i dalje postoje kritične deonice koje je potrebno urediti i prilagoditi vožnji na dva točka, navode u Novosadskoj biciklističkoj inicijativi.
“Futoška, Futoški put, to je već možemo reći decenijama neodržavano, zapušteno, nalazi se čak u strategiji održavanja grada, ali mislim da će to biti investicija u dogledno vreme, nadamo se. Most slobode takođe, pitanje ivičnjaka. Trebalo bi zaista raditi biciklističku stazu na Kamenjaru, imamo tu stazu od Futoga do Begeča, ali treba ljudi nekako da dođu do nje”, kaže Marko Trifković iz Novosadske biciklističke inicijative.
Pred početak svake sezone vožnje, važno je proveriti ispravnost bicikla. Majstori podsećaju na to da je poželjno bicikl u radionicu doneti čist i naduvanih guma, nakon čega se vrše dalje kontrole kočnica, točkova i ostalih delova. Početna cena malog prolećnog servisa je 1.000 dinara.
“Od opreme po zakonu, svakli biciklista mora ima prednje belo, zadnje crveno svetlo, po dva katadioptera na svakom točku, ili mačija oka, zavisi kako ko to zove. Po zakonu, ništa drugo nije potrebno, ali nije loše imati ako je neko nesiguran, posebno ako su deca u pitanju, kaciga, rukavice i tako neke stvari”, kaže Nikola Terzić, majstor za bicikle.
Zvonce za bicikl može se kupiti za 200 do 1000 dinara, unutrašnja guma košta od 400, a spoljašnja od 900 dinara, cena svetla je od 500, a cena sic od 1000 dinara. Oni koji žele da vrate sjaj starom biciklu, za restauraciju treba da izdvoje najmanje 9.000 dinara.
Izvor: RTV
Foto: Pixabay