Početna Gradske teme Brojni Novosađani se žale na znatno uvećane račune za struju

Brojni Novosađani se žale na znatno uvećane račune za struju

0

Veliki broj građana žali se na višestruko uvećan decembarski račun za struju. Udruženje potrošača “Efektiva” savetuje im da obavezno ulože reklamaciju.

Brojni Novosađani se ovih dana pitaju kako im je račun za mesec dana porastao i za nekoliko desetina hiljada dinara.

U udruženjima potrošača kažu da je slična situacija i u ostatku zemlje.

“Dobio sam račun od 32.000 dinara. Neću im platiti, odnosno platiću koliko sam potrošio jer vodim evidenciju mesečne potrošnje. Bio sam da reklamiram svoj račun, red se odužio na više od sto metara. Zaposleni na šalterima su ljude savetovali da očitaju ponovo svoja brojila pa da dođu da podnesu reklamacije”, rekao je Branimir iz Novog Sada, piše “Danas”.

Jovan Ristić, pravnik Udruženja “Efektiva”, kaže da ovih dana imaju mnogo žalbi na “napumpane” račune za struju. On izražava sumnju da su ovakvi računi dobijeni nepravilnim očitavanjem ili da su čak proizvod toga što očitavanja uopšte nije ni bilo.

“Ovo nije prvi put da se to dešava, pa da to povezujemo sa pričom o hakovanju EPS-a. Kada pre nekoliko godina desilo nešto slično, pritisak javnosti urodio je plodom, pa je jedan broj rukovodica u EPS bio smenjen, uključujući i direktora Elektrodistribucije Beograd. Kada se sledeći put ovo dogodilo u julu prošle godine, ovaj problem jedva da je spominjan u medijima, a prema podacima koje smo mi pribavili od samog EPS-a, bilo je oko 1.200 pritužbi od kojih pozitivno rešeno oko polovine. Što znači da je postojala masovna nepravilnost. Međutim, za tu nepravilnost niko nije odgovarao, niti će odgovarati, dokle god javnost ne bude počela jasno da postavlja pitanja o čemu se radi i kako je sve ovo moguće”, rekao je Ristić.

Kako objašnjava, to što je EPS privatnim firmama dao da očitavaju brojila, ne treba da se tiče građana, kao i da li u njihovom sistemu poslovanja postoji Elektrodistribucija Srbije.

“Potrošaču račun izdaje EPS kao firma i ona je pred njim trgovac. Štaviše, taj isti EPS poziva potrošače preko istog tog računa, da se reklamacijama obraćaju direktno njima, pa prema tome nema nikakvog prava niti osnova da prebacuju odgovornost na druge ili da potrošačima kao što su to činili ranije, odbijaju reklamacije uz tvrdnje da je neko drugi odgovoran i da treba da se žale tom nekom drugom. Građani koji sami očitavaju svoju potrošnju su dokazali da su dobijali račune koji sa podacima sa brojila nemaju veze, a to govori da očitavanja nisu rađena dobro”, kaže Ristić.

Kako ističe, ne može da tvrdi da se ovi problemi dešavaju otkada brojila očitavaju privatne firme, među kojima su i one čiji su vlasnici inače članovi Srpske napredne stranke, ali mu se ne dopada to što taj posao ipak rade privatnici, a ne ljudi iz EPS-a koji su za to obučeni.

EPS: Nije povećan broj reklamacija

Iz EPS-a kažu da su na području Novog Sada primili 380 reklamacija na decembarske račune, dok su u celoj Srbiji primljene 1.083 reklamacije, prenosi “Danas”.

Navode da, s obzirom na prosečan broj reklamacija, koji ne prelazi jedan odsto u odnosu na broj izdatih računa, broj reklamacija na teritoriji Novog Sada nije veći nego inače.

“Svi kupci koji sumnjaju u ispravnost obračunate potrošnje električne energije mogu se obratiti zahtevom za reklamaciju na adrese dostupne na računima, putem mejla ili pozivom kol centra. Pre toga, ako su u mogućnosti, mogu da pogledaju svoje brojilo i uporede stanja na brojilu i računu koji im je stigao i na taj način sami provere da li je obračunata energija u skladu sa izmerenom na brojilima. Time smanjuju mogućnost da reklamacija bude neosnovana i da propuste rokove za plaćanje”, rekli su iz EPS-a.

Kako dodaju, preduzeli su sve mere na obezbeđivanju maksimalne sigurnosti podataka svojih kupaca i provere u sistemu koje su u toku nisu uticale niti mogu da utiču na ispravnost računa.

Podsećamo da je, kako je 021.rs ranije pisao, preduzeće člana SNS-a Marka Bosanca Bosketa, “Montop HRS”, zajedno sa još nekoliko firmi, dobilo posao očitavanja brojila Elektrodistribucije u Srbiji, u vrednosti od 4,5 milijardi dinara.

Kao nosilac posla na očitavanju više od polovine brojila u Srbiji, firma Marka Bosanca će mesečno prihodovati oko 170 miliona dinara. Ovim će kontroverzni biznismen-naprednjak, koji vodi mesni odbor u Sremskoj Kamenici, nastaviti unosan posao sa elektroprivredom koji traje nekoliko godina.

Marko Bosanac predvodio je skandiranje na predizbornom skupu Srpske napredne stranke na SPENS-u.

U septembru 2021. godine bio je među nekoliko stotina mladih koji su se okupili i potom prošli Limanom, noseći transparent “Predaja nije opcija”.

Deo novosadske opozicije podneo je krivičnu prijavu protiv Bosanca zbog navodnog napada na demonstranta tokom protesta protiv Rio Tinta u Novom Sadu. Tužilaštvo je odbacilo ovu prijavu, objavljeno je u septembru prošle godine.

Izvor: 021.rs, danas.rs
Foto: Ilustracija/Pixabay