“Novi Sad je jedno od najvećih gradilišta u ovom delu Evrope, sa tri mosta koja se grade preko Dunava”, izjavio je gradonačelnik Milan Đurić. On je podsetio da se Novi Sad tek 1. septembra 2018. godine, kada je Drumsko-železnički most završen, vratio na isti broj mostova koje je imao 1999.
“Država nam pomaže za gradnju tri mosta, ali mi iz svog budžeta ne bismo mogli to da radimo. Ta tri mosta bi koštala za nijansu više nego ceo ukupan budžet grada Novog Sada, ali svakako realizujemo i druge investicije koje su važne, od dve podzemne garaže, do izgradnje dve nove osnovne škole”, rekao je Đurić.
Naglasio je i da je Novi Sad 1985. godine poslednji put gradio potpuno novu toplanu, a da je krajem prošle godine položen kamen temeljac za novu.
Takođe, istakao je da se radi i na asfaltiranju ulica u gradu, izgradnji i sanaciji biciklističkih staza.
“Preko 107 milijardi dinara Novi Sad izdvojio od 2012. do 2023. na kapitalnu potrošnju. U ovoj godini smo predvideli 12,5 milijardi dinara na kapitalnu potrošnju i 1,8 milijardi na asfaltiranje i sanaciju novosadskih ulica i to su jako važne i značajne stvari za sve Novosađane”, poručio je Đurić.
On je naglasio da će pešačko-biciklistički most koji se gradi preko Dunava biti velika turistička atrakcija, pogotovo zato što ide i ka Petrovaradinskoj tvrđavi koja je jedna od svetskih turističkih znamenitosti. Dodao je da će, pored mosta, tu biti i tunel kroz koji je nekada železnica prolazila i kroz koji će moći da idu pešaci i biciklisti i liftovima dalje da se penju ka tvrđavi.
“Nama je taj most jako važan, zato što nam je preduslov kad ga završimo, da Petrovaradinsko podgrađe zatvorimo što se tiče saobraćaja, da to bude mesto gde će biti jedan novi centar Novog Sada sa brojnim suvenirnicama, hostelima, restoranima, kafićima i da Novi Sad i na toj sremskoj strani ima centar, pored ovog klasičnog centra Zmaj Jovine, Dunavske ulice, Trga Slobode”, rekao je Đurić.
Dodao je da je taj most važan koliko zbog turizma, toliko i zbog blizine Univerziteta i podsetio da Novi Sad ima 55.000 studenata.
“Ministarstvo građevine, infrastrukture i saobraćaja potpisalo je u gradskoj kući memorandum o razumevanju sa kineskom kompanijom Shandong High Speed i očekujem da će uskoro država potpisati komercijalni ugovor i taj most finansirati u stopostotnom iznosu. Da krenemo polako da radimo taj most. Očekujem da će Novi Sad u budućnosti dobiti stvarno lep most, nevezan od dva mosta koja se svakako već grade”, rekao je Đurić.
Govoreći o dinamici radova na druga dva mosta, on je rekao da je četvrtina posla završena za koridorski most u okviru Fruškogorskog koridora.
“Jako je važno da kažemo da će taj most biti za težak saobraćaj, što je nama je izuzetno važno, jer je to obilaznica za teški saobraćaj oko Novog Sada i tako ćemo se rešiti teškog saobraćaja koji neće više ići kroz Petrovaradin”, rekao je gradonačelnik Novog Sada.
Za četvrti most, koji se nalazi u produžetku Bulevara Evrope, Đurić je rekao da je izuzetno važan most koji će se spajati na dva autoputa – E75 i E70.
“Taj most vredi 175,5 miliona eura i finansira ga država. Mislim da će ta tri mosta promeniti sliku Novog Sada i grad će moći napokon da izađe i na Sremsku stranu, da ne bude sve sa ove gradske bačke strane, nego da otvorimo i Sremsku stranu, da možemo i tamo da kreiramo, da radimo urbana naselja, gradsku zonu, da razvijamo taj deo grada”, rekao je Đurić.
Novi Sad je posle Beograda jedan od gradova koji su najprimamljiviji stranim turistima u Srbiji, a Đurić kaže da je 2023. bila rekordna po broju turista, jer je za 7,2 odsto nadmašila 2022. godinu.
“Što se tiče broja noćenja, imali smo takođe i više broja noćenja za nekih 1,5 odsto, oko 565.000. Titule koje je grad osvajao u ranijim godinama, omladinske prestonice mladih i evropske prestonice kulture, kao i nova titula Uneskov kreativni grad doprinose da imamo veći broj turista. Ali i brojni festivali, brojni sajmovi i druge manifestacije”, rekao je Đurić.
Izvor: rtv.rs, tanjug.rs
Foto: Arhiva/Grad Novi Sad