Novi Sad je jedan od retkih gradova u Evropi koji paralelno gradi čak dva nova mosta. Mesecima unazad traju intenzivni radovi na takozvanom petom novosadskom mostu koji polako izranja iz Dunava. Ovaj most će spojiti obale Srema i Bačke, a nastavak je Fruškogorskog koridora.
Vredni neimari i mostograditelji rade punom parom, uprkos visokom vodostaju Dunava tokom proteklih nedelja.
Ovaj most je drugi po veličini objekat na trasi Fruškogorskog koridorana. Prvi je budući najduži tunel u Srbiji koji prolazi kroz Frušku goru.
Peti most na Dunavu, biće dugačak 1.766 metra i povezaće Petrovaradin sa autoputem E-75. Ovaj most imaće i tranzitnu ulogu za teretni saobraćaj, tako da kamioni koji su u tranzitu, više neće prolaziti kroz Petrovaradin i Novi Sad.
Glavni izvođač radova je kineska kompanija “China Road and Bridge Corporation” (CRBC). Most kao i ceo projekat Fruškogorskog koridora, finansira se iz kredita kineske banke za razvoj.
Nakon izgradnje, novi tranzitni most biće najbrža veza između autoputeva E70 i E75, koji će rasteretiti saobraćaj kroz najveći grad u Vojvodini.
Takođe, radovi su u toku i na pristupnim saobraćajnicama, koje će most na petrovaradinskoj strani, preko petlji priključiti na sadašnju Reljkovićevu ulicu i Karlovački put, sa tim da će u okviru izgradnje mosta do ovih petlji od Žeželjevog mosta biti urađena brza saobraćajnica.
Izvor: nsuzivo.rs
Foto: Arhiva