Deonica brze pruge od Stare Pazove do Novog Sada, duga oko 40 kilometara, gradi se po planu, tako da će biti završena i pre roka 2021. godine.
“Ruske železnice” (kompanija RŽD Internešnl) grade najtežu deonicu pruge Beograd–Budimpešta, sa dva tunela i velikim vijaduktom koji se spušta u Sremske Karlovce prema Novom Sadu. To je dvokolosečna pruga za brzine do 200 kilometara na sat.
U “Ruskim železnicama” kažu za RTS da su vijadukt i tunel već 80 odsto gotovi, izgrađeno je 35 kilometara koloseka, a u ovom trenutku urađeno je više od 50 odsto ukupnih radova na celoj deonici do Novog Sada.
Dužina tunelskih cevi je 2,2 kilometara, a završeno je kilometar i po cevi tunela i skoro tri kilometra vijadukta.
– RŽD Internešnl nikad nije kasnio sa rokovima ni u Srbiji ni u drugim delovima sveta. Što se tiče ovog projekta, mi smo sigurni da će biti završen na vreme. Takođe, i linijski deo i objekti će biti završeni do kraja 2021 – navodi Mansurbek Sultanov, direktor te kompanije u Srbiji.
Kada počne da radi dvokolosečna pruga do Novog Sada, ostaje još da se uradi deonica od Novog Sada do granice sa Mađarskom, za šta je već napravljen projekat, a Rusi su zainteresovani da grade i taj pravac. Međutim, uskoro počinje izgradnja novog savremenog dispečerskog centra Železnica Srbije koji takođe grade “RŽD Internešnl”.
– Što se tiče projektovanja i izgradnje dipsečerskog centra, mi smo već potpisali aneks 1.1 za projektovanje i sa donetom odlukom Skupštine Srbije, mi smo spremni da krenemo sa projektantskim radovima. Naša ekipa je sa železnicom Srbije sa infrastruturom pripremila sve istražne radove koje su nepohodne za početak projektovanja – dodaje Sultanov.
Na barskoj pruzi Rusi su odradili 77 kilometara od Resnika do Valjeva, a prema međudržavnom sporazumu od proleća počinje projekotvanje deonice do državne granice sa Crnom Gorom u zajednici sa Infrastrukturom železnica Srbije.
Podsetimo, ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović rekla je da će radovi na dve deonice brze pruge od Beograda do Novog Sada biti završeni do jeseni 2021. godine i da će se tada između ova dva grada vozom putovati pola sata.
– Ova pruga je važna ne samo zbog toga što će se od Beograda do Novog Sada vozom stizati za pola sata, nego i zato što se ovim projektom Srbija uključila u globalnu kinesku inicijativu “Jedan pojas, jedan put”, kao jedna od prvih zemalja koja je sa Kinom potpisala memorandum u vezi s ovim projektom – rekla je Mihajlović.
Izvor: RTS/Beta/021
Foto: Ilustracija/Pixabay