Početna Gradske teme Menja se podizvođač: Žeželj opet kasni

Menja se podizvođač: Žeželj opet kasni

0

Zezeljev most

Betoniranje jedinog rečnog stuba još nije počelo, iako on treba da bude završen u maju. Radovi na mostu ne teku po planu, saznaje “Blic”, zbog toga što izvođač radova, špansko-italijanski konzorcijum “Azvi-Tadei-Horta Koslada” menja podizvođača radova, pa će umesto “Mostogradnje” u posao ući firma “Letač” iz Inđije.

Jedini rečni stub mosta trebalo je da bude završen u maju, a dva čelična luka postavljena na njega tokom juna. Međutim, taj rok će biti teško ostvaren.

Da sutra počnu da ga betoniraju, završiće ga tek za četiri do pet meseci, pa tek onda ide postavljanje konstrukcije i betoniranje mosta. Jasno je da će rokovi biti probijeni, radilo se traljavo. Ne znam da li će “Železnice Srbije” kao investitori radova dopustiti novo kašnjenje, tako da nas očekuju nova natezanja i prepirke – kaže izvor “Blica” iz “Železnica Srbije”, koji radi na samom gradilištu mosta.

Podizanje jedinog rečnog stuba treba da počne uskoro. Ovih dana iz kesona se ispumpavala voda, a čitav posao je otežavao i visok vodostaj Dunava. Iz “Železnica Srbije” uveravaju da kašnjenja neće biti, ali i kažu da su izvođači imali problema sa domaćim podizvođačima pritisnutim finansijskim problemima.

Na gradilištu se radi normalno. Jedino visok Dunav onemogućava planiran rad na rečnom stubu. No, ovih dana instaliraćemo vešaljke na dve čelične konstrukcije sa novosadske i petovaradinske strane, pa će pomaci biti vidljivi – kazali su u “Železnicama Srbije”.

Most je trebalo da bude završen do novembra 2013. godine, dogovorena cena na početku bila je 45,3 miliona evra, a radovi se finansiraju iz budžeta EU, Republike, Grada Novog Sada i Pokrajine.

Direktor fonda za kapitalna ulaganja Vojvodine Nebojša Malenković kaže da ja ugovor sa špansko-italijanskim konzorcijumom trebalo preispitati i raskinuti. On tvrdi da će iz budžeta izvođaču radova ove godine biti uplaćeno još 600 miliona dinara, iako radovima niko nije zadovoljan.

Problemi se nastavljaju, krivica za ovaj nerad je isključivo na izvođaču i državi. Da smo raskinuli ugovor pre dve godine, kada smo mi to tražili, sada bismo već imali novi most – izjavio je Malenković.

On podseća da su Pokrajina i Novi Sad prošle godine već dali tri miliona evra za prvi aneks ugovora i nastavak radova, te se pita gde je granica i koliko će ovaj most na kraju da košta građane.

Malenković kaže i da stalno pomeranje rokova izgradnje mosta može ugroziti i drugu veliku investiciju – modernizovanu prugu Beograd – Budimpešta.

Ona po najavama treba da bude gotova do 2018. godine, a novi Žeželjev most je bitan deo nje. Ako se nešto ne promeni na gradilištu u Novom Sadu, brzim prugama će faliti jedan, ali nepremostiv deo.

Izvor: Blic
Foto: Mladen Sekulić / Color Media Communications