Početna Gradske teme Na platou Kulturne stanice Svilara u subotu, 20. jula, od 21 čas...

Na platou Kulturne stanice Svilara u subotu, 20. jula, od 21 čas biće prikazan film “Slalom”

0

Tradicionalni Francuski bioskop na otvorenom i ovog leta, od 6. jula, do 17. avgusta, svake subote u prostorima Mreže kulturnih stanica u Novom Sadu i prigradskim naseljima pod vedrim nebom okuplja ljubitelje francuske kinematografije.

U okviru ciklusa “Sport na filmu”, manifestacija je posvećena predstojećim Olimpijskim igrama u Parizu, a publika je na platou ispred Kulturne stanice Svilara u Novom Sadu tokom prethodne dve subote imala priliku da pogleda filmove “Veštice sa istoka” i “Home games”.

Francuski bioskop na otvorenom organizuju Francuski institut u Srbiji, Mreža kulturnih stanica i EU info point Novi Sad, u ime Delegacije EU u Srbiji.

“Francuski institut ima priliku da predlaže filmove, imamo i platformu koja je izuzetno iskorišćena, a trudimo se da u izbor uvrstimo savremene filmove, koji će biti zanimljivi publici u Srbiji, i da ujedno prikažemo deo francuske kulture. Imamo dobru saradnju sa kulturnim stanicama i ovu ideju želimo da širimo, tako da će filmovi biti prikazani i u prostorima kulturnih stanica u prigradskim naseljima. Ova manifestacija je značajna jer, između ostalog, besplatno pruža priliku ljudima da uživaju u jednoj brilijantnoj atmosferi, stoga pozivam sve, ako su ljubitelji francuskog filma ili ih zanima francuski bioskop, dobrodošli su!”

“Manifestaciju organizujemo tokom leta, jer u to vreme nema mnogo aktivnosti i sadržaja”, objasnio je direktor Francuskog instituta u Novom Sadu Simon Šonbrot.

U susret Olimpijskim igrama u Parizu, u okviru Francuskog bioskopa na otvorenom, publika se prošle subote, pre projekcije filma “Home games”, družila sa našom sugrađankom, proslavljenom stonoteniserkom i najboljom paraolimpijkom Borislavom Perić Ranković, koja je govorila o inatu kao motivacionoj sili, o tome kako se postaje vrhunski sportista, dosadašnjim uspesima ovekovečenim medaljama sa najvećih sportskih takmičenja, kao i o planovima za budućnost.

“Kao i za sve drugo, ne samo kada je reč o sportu, potrebni su red, rad i disciplina, i mnogo odricanja. Da biste postigli određeni uspeh, ne možete vreme da rasporedite kako želite, nego je sve to podređeno rezultatima i ciljevima. S druge strane, kada znate zbog čega ste to radili, kada uspeh dođe, tada sve pada u zaborav. Mi, sportisti, željno iščekujemo veliku manifestaciju da vidimo koliko smo se spremali, da li smo se dobro spremali, a ako budemo uspešni, da proslavimo sa svim ljudima koji su verovali i koji su se, uz nas, odrekli svog vremena i zadovoljstva koje sam pomenula. Moja poruka svima je to da u životu ne treba odustajati. Možda nekad put kojim krenemo nije lak, nailazimo na prepreke, nekad ih možemo preskočiti, nekad zaobići. Moramo sami da rešimo na koji način ćemo nastaviti da idemo tim putem, a na kraju nas uvek čeka cilj. Kada stignemo do cilja, osećaj u nama je nešto neprocenjivo i neopisivo”.

“Svaka manifestacija koja promoviše sport, naročito sport osoba sa invaliditetom, veoma je značajna jer je to još jedna prilika nama da predstavimo to čime se bavimo i koliko je teško postići upeh ili uraditi bilo šta što je van granica naših mogućnosti”, istakla je Borislava Perić Ranković.

Naredne subote, 20. jula, na platou Kulturne stanice Svilara, od 21 čas, biće prikazan film “Slalom”, a potom se bioskop seli i u prigradska naselja. U poslasticama savremene francuske kinematografije uživaće i stanovnici Bukovca, Stepanovićeva, Kovilja i Rumenke, jer će u svojim kulturnim stanicama takođe imati priliku da pogledaju filmove koji će ih uvesti u olimpijsku euforiju.

Izvor: Dnevnik.rs