Početna Gradske teme Na trasi brze pruge Novi Sad – Subotica položeno oko 15 kilometara...

Na trasi brze pruge Novi Sad – Subotica položeno oko 15 kilometara šina

0

Na trasi buduće brze pruge Novi Sad – Subotica za brzinu od 200 kilometara na sat do sada je položeno oko 15 kilometara šina, rečeno je u Infastrukturi železnice Srbije.

Intenzivno se gradi na velikom broju lokacija duž cele trase, sa ciljem da projekat bude završen do kraja 2024. godine, navode iz srpskih železnica.

Šine su položene na deonici Novi Sad – Sajlovo – Rumenka, a radilo se i na postavljanju skretnica. U julu se radilo na postavljanju pragova između Novog Sada i Rumenke i na postavljanju šina između Rumenke i Kisača.

Takođe, polovinom jula je iz Kine stiglo 216 komada šina, svaki dužine od po 50 metara, ukupne težine oko 650 tona, kaže Nenad Stanisavljević iz Infrastrukture železnice Srbije.

“U proteklih godinu dana urađeno je 76 odsto radova na donjem stroju, 67 odsto radova na izgradnji mostova, propusta i podvožnjaka, a duž čitave trase izvode se radovi na izgradnji kontaktne mreže, telekomunikacija, signalizacije, staničnih zgrada i drugih objekata”, naveo je Stanisavljević.

Kako kaže, do sada su izvedeni radovi u vrednosti od skoro 40 odsto ukupne vrednosti posla. Brza pruga Novi Sad – Subotica biće duga 108 kilometara.

To je treća deonica pruge za velike brzine od 200 km na sat kroz Srbiju, od Beograda do granice sa Mađarskom.

Izvođač radova je kineski konzorcijum “China Railway International” i “China Communications Construction Company”.

Vrednost ugovora je 1,16 milijardi dolara. Ugovoreni rok za završetak radova je do kraja avgusta 2025. godine, ali je planirano da radovi budu završeni do kraja 2024. godine. Na trasi brze pruge Novi Sad – Subotica započeli su radovi na najvećem broju od ukupno 58 novih objekata koji će biti biti izgrađeni.

“Na ovoj deonici za vozove brzine 200 kilometara na sat biće izgrađeno 30 nadvožnjaka, 13 podvožnjaka, pet galerija, kao i po dva pešačko-biciklistička pothodnika i potporne konstrukcije uz galeriju. Najteži i najsloženiji objekat je vijadukt u Vrbasu dug 1.465 metara, a grade se i ostali najveći objekti, kao što su vijadukti u Malom Iđošu, Zmajevu, Stepanovićevu, Lovćencu i Bačkoj Topoli”, rekao je Stanisavljević.

Na trasi brze pruge biće izgrađene i četiri mostovske konstrukcije preko kanala Dunav-Tisa-Dunav. Najintenzivniji su radovi u železničkoj stanici Novi Sad.

U toku su radovi na izgradnji putničkog i teretnog pothodnika, zatim peronskih zidova i nadstrešnica, postavljanju liftova, termoizolaciji, rekonstrukciji same stanične zgrade, kao i zgrade Elektrovučne podstanice.

Stanisavljević navodi da je projektom predviđena rekonstrukcija devet železničkih stanica: Novi Sad, Sajlovo, Kisač, Stepanovićevo, Zmajevo, Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica, kao i tri nove stanice sa staničnim kapacitetima: Rumenka, Vrbas i Lovćenac. Radovi su u toku u svim ovim objektima.

Grade se pothodnici, peronski zidovi i nadstrešnice, rekonstruišu se stanične zgrade. Projekat modernizacije pruge Beograd – Subotica podrazumeva primenu evropskih standarda interoperabilnosti, pruga će biti elektrificirana i opremljena savremenim signalno-sigurnosnim i telekomunikacionim uređajima (ETCS nivo 2), kažu u Infrastrukturi železnice Srbije.

Sva ukrštanja pruge sa drumskim saobraćajnicama biće denivelisana, što znači da na čitavoj brzoj pruzi Beograd – Novi Sad – Subotica – Kelebija državna granica sa Mađarskom, neće postojati putni prelazi.

Prema simulacijama železnice, kada brza pruga Novi Sad – Subotica bude završena, međunarodni putnički vozovi ovu relaciju prelaziće za 42 minuta.

Izvor: rtv.rs, tanjug.rs
Foto: Ilustracija/Pixabay