S lepim vremenom dolaze i problemi, pogotovo na Fruškoj gori. Iako je ova vojvođanska planina idealna za izletnike i planinare, nevolje stvaraju motori i kvadovi koji se nelegalno voze kroz šumu i predstavljaju veliku opasnost za pešake, ali i prirodu-
Zato je policija iz Novog Sada i Sremske Mitrovice, zajedno za Nacionalnim parkom Fruška gora, počela sa češćim kontrolama.
„Evo vidite njima tu odgovara kada su ovakvi tereni. Sada se to malo i prosušilo, ali u principu ovakve terene oni vole. Kada što više blata ima. Kad je mokro i vlažno“, rekao je Milan Radojčić, rukovodilac službe nadzora NP Fruška gora.
Upravo takvi tereni stvaraju dodatne oprobleme rendžerima. Kako kažu, vrlo često vozače koji izlaze iz šume, ne mogu ni da zaustave.
„Oni prođu neće da se zaustave. Tablica nemaju, uglavnom su blatnjavi vole da voze po kanalima, to je njihov cilj, a sad… Ovo je carinski put, od Vrdnika prema Jazku, i tu je maratonska staza, idu planinari i to je za njih jako loše“, kazao je Borivoj Senić, rendžer.
Grupu planinara sreli smo i mi i oni nam pričaju istu priču.
„Postoje bajkeri, mautin bajkeri koji su dobrodošli, motor, zna se gde je cesta za motor. Ja mislim da u Srbiji ima dovoljno destinacija, nama manjka za šetnju, njima za asvalt sigurno ne manjka. Mada možda bi i za njih trebalo definisati neke terene, prosto to je hobi kao što mi imamo naše šetnje“, naglasio je Miloš Stanojević, planinar.
Od proleća je vozača motora i kvadova sve više. Česti su oni iz Beograda i Šapca, a posledice ne trpe samo ljudi.
Nelegalnim vozačima tokom protekle godine napisano je tek 11 prekršajnih prijava. A kazne su, po mišljenju rendžera, dosta niske jer vozila kao što su kvadovi voze imućniji ljudi. Po Zakonu o šumama i Zakonu o zaštiti prirode, kazne se kreću od 5 do 15.000 dinara, a cena samo jednog kvada je i po nekoliko hiljada evra.
Autor:RTV